[NEOBHÁJENO] Sociální sítě - jejich využití pro malé a střední firmy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Končitíková, Gabriela
|
|
dc.contributor.author |
Chrástek, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:27Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:27Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32235
|
|
dc.description.abstract |
Cílem předložené bakalářské práce je analyzovat potenciál a možnosti propagace malých a středních firem přes sociální sítě. Teoretická část představuje nejvíce využívané sociální sítě v České republice i ve světě vhodné pro marketingové účely. Dále vysvětluje, jak by firmy měly postupovat při získávání zákazníků placenou i neplacenou formou, jak s nimi komunikovat a jak o své zákazníky pečovat. Cílem praktické části je získat, pomocí dotaz-níkového šetření, informace o současném stavu uživatelů sociálních sítí a posoudit, zda je prostředí sociálních sítí vhodné pro účely marketingových komunikací se zákazníky. V návaznosti na dotazníkové šetření jsem formuloval několik cílů, které jsou důležité z hlediska internetového marketingu. Dílčím cílem je stručné představení vybrané firmy, jejich aktivit a především analýza její marketingové komunikace. Dalším dílčím cílem praktické části je navržení řešení pro vyšší účinnost marketingové komunikace na sociál-ních u vybrané firmy a také návrh na zlepšení marketingové komunikace u příbuzných firem z daného oboru. |
|
dc.format |
62 |
|
dc.format.extent |
1711888 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
Facebook
|
cs |
dc.subject |
Twitter
|
cs |
dc.subject |
webhosting
|
cs |
dc.subject |
Social networks
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
Twitter
|
en |
dc.subject |
webhosting
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Sociální sítě - jejich využití pro malé a střední firmy |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Social Networks - Use for Small and Medium Companies |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
dc.date.accepted |
2015-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bacherol thesis is to analyse the potential and possibilities of promotion of small and middle-sized companies via social networks. The theoretical part presents the most common social networks in the Czech Republic and in the world suitable for marke-ting. Furthermore it explains what the companies should do to get new clients either in a paid way or free of charge, how to communicate with them and how to care about their customers. The aim of my practical part is to get some information about current state of social network users and evaluate if the social networking is suitable for marketing communication with customers. This was done by means of a questionnaire. As soon as the questionnaire was completed, I set some goals, which are important in terms of internet marketing. Another goal is to introduce the chosen company and its business and mainly analysis of its marketing communication. Next step is to suggest a solution for a better marketing communication on social networks of this company and also a suggestion how to improve marketing communication of similar companies. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
35234
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2015-05-15 |
|
local.subject |
internetová reklama
|
cs |
local.subject |
internet advertising
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account