dc.contributor.advisor |
Oralová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Baierová, Radmila
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:24Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:24Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32219
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá otázkou mezigeneračních vztahů, solidarity a učení v rodině. Teoretická část definuje teoretická východiska o rodině, její historický vývoj v tradiční, moderní a postmoderní společnosti, vztahy mezi generacemi v rodině zahrnující problematiku soužití více generací, mezigenerační učení, mezigenerační konflikty, otázku rodinné solidarity a postoje jednotlivých generací vůči sobě a charakteristiku vývojových období adolescence, dospělosti a stáří. Praktická část je zaměřena na výzkum rodinných vztahů, solidarity a učení v rodině. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření u skupiny adolescentů, dospělých a seniorů. |
|
dc.format |
97 s. |
|
dc.format.extent |
1696857 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
dospělost
|
cs |
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační učení
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační konflikty
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační solidarita
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační vztahy
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
adulthood
|
en |
dc.subject |
old age
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.subject |
intergenerational learning
|
en |
dc.subject |
intergenerational conflicts
|
en |
dc.subject |
intergenerational solidarity
|
en |
dc.subject |
intergenerational relations
|
en |
dc.title |
Aspekty mezigeneračního soužití a solidarity v rodině |
|
dc.title.alternative |
Aspects of Intergeneration Coexistence and Solidarity in Family |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plšková, Alena |
|
dc.date.accepted |
2015-05-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation deals with question of intergenerational relations, solidarity and learning in the family. The theoretical part defines theoretical solutions about family, its historical development in the traditional, modern and post-modern society, relations between generations in the family including problems of coexistence of more generations, intergenerational learning, intergenerational conflicts, question of family solidarity and attitudes of individual generations to themselves and characteristic of development periods of adolescence, adulthood and old age. The practical part deals with the research of family relations, solidarity and learning in the family. The research is made by from of questionnaire survey in groups of adolescents, adults and seniors. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35137
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-03-20 |
|