Působení adaptačních kurzů na třídní klima
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Hájková, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:33Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:33Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31980
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá působením adaptačních kurzů na třídní klima. Zaměřuje se na střední školy. Teoretická část pojednává nejprve o zážitkové pedagogice, dále se detailně zaměřuje na tématiku adaptačních kurzů a rozpracovává třídní klima. Praktická část pojednává o pozitivním, i možném negativním působení adaptačních kurzů na školní klima. Popisuje reálnou situaci ve třídách, kde adaptační kurzy proběhly, i ve třídách, kde kurzy neproběhly. Tyto třídy porovnává a vyvádí důsledky. |
|
dc.format |
99 |
|
dc.format.extent |
3820667 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Adaptační kurzy
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
dc.subject |
zážitek
|
cs |
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
Adaptation courses
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
experiential learning
|
en |
dc.subject |
experience
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Působení adaptačních kurzů na třídní klima |
|
dc.title.alternative |
The Effect of Adaptation Courses on the Schoolclass Climate |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the effects of adaptation courses on classroom chmate. It focuses on the high schools. The theoretical part deals at first of experiential education, then focuses in detail on the theme of adaptation courses and develops classroom climate. The practical part focuses on the positive, and the possible negative effects of adaptation courses on school climate. It describes the real situation in classrooms where adaptation courses were held, and in classrooms where courses were not. The work compares these classes and draws implications. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38508
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
integračně-adaptační kurzy
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
integration adapt courses
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account