Příprava romských dětí na zahájení školní docházky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:24Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:24Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31945
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje přípravě romských dětí na zahájení školní docházky. Teoretická část nastiňuje historii příchodu Romů na naše území, popisuje Romy ve společnosti a romskou rodinu tradiční a současnou. Poté charakterizuje dítě v předškolním období v různých oblastech, zabývá se vztahem k předškolnímu vzdělávání a nástupem do školy. Zaobírá se také vzděláváním a vlivem výchovy na vzdělávání Romů. Cílem praktické části je prozkoumat to, jak jsou romské děti připravovány na vstup do školy z pohledu jejich rodičů a učitelů. |
|
dc.format |
73 |
|
dc.format.extent |
1611587 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
připravenost
|
cs |
dc.subject |
Rom
|
cs |
dc.subject |
romská rodina
|
cs |
dc.subject |
školní docházka
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
readiness
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
Roma family
|
en |
dc.subject |
school attendance
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Příprava romských dětí na zahájení školní docházky |
|
dc.title.alternative |
Preparation of Roma Children for Initiation of Compulsary School Attendance |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2015-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is devoted to the Preparation of Roma Children for Initiation of School Attendance. The theoretical part outlines the history of the arrival of Roma people to our territory and then it describes the Roma in society and Roma family traditional and contemporary one. After that the theoretical part characterizes the child in the preschool period in different areas and deals with the relationship to early childhood education and entering the school. It also explores the education and the influence of upbringing the Roma children on their education. The objective of the practical part is to explore how Roma children are prepared for start of the school attendance from the perspective of their parents and teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38450
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-16 |
|
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
předškolní děti
|
cs |
local.subject |
zahájení školní docházky
|
cs |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
school attendance
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account