Školní neúspěch dětí v mladším školním věku a postoj učitele ke školnímu neúspěchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Tihelková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:23Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:23Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31940
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem diplomové práce je problematika školního neúspěchu a postoj ke školnímu neúspěchu. Práce se zabývá souvisejícími pojmy, jako jsou školní úspěch, příčiny neúspěchu a reakce na neúspěch. Teoretická část práce blíže specifikuje osobnost žáka a osobnost učitele. Zabývá se také zdroji a vznikem postoje učitele k žákovi, vznikem preferenčních postojů učite-le k žákovi, příčinami vzniku těchto postojů, kauzální atribucí a důsledky postojů ke školnímu neúspěchu. Cílem práce je zmapovat postoje učitelů a žáků ke školnímu neúspěchu. |
|
dc.format |
87 s., 6 s. příloh |
|
dc.format.extent |
873228 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní neúspěch
|
cs |
dc.subject |
školní úspěch
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
postoj k neúspěchu
|
cs |
dc.subject |
the school failure
|
en |
dc.subject |
the school success
|
en |
dc.subject |
a teacher
|
en |
dc.subject |
a pupil
|
en |
dc.subject |
the attitude to the failure
|
en |
dc.title |
Školní neúspěch dětí v mladším školním věku a postoj učitele ke školnímu neúspěchu |
|
dc.title.alternative |
School Performance Failure of Lower Elementary School Age Children and Teachers' Attitudes towards School Performance Failure |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The question of the school failure and the attitude to the school failure form the main topic of the thesis. The thesis deals with related notions like a school success, causes of the school failure and responses to the failure. The theoretical part specifies the pupil's and the teacher's personality closer. It also deals with the sources and the origin of teacher's attitude to pupil, the origin of preferential teacher's attitudes to pupil, the causes of origin of the attitudes, the causal attribution and consequences of the attitude to the school failure. A mapping of the teacher's and the pupil's attitude to the school failure is the aim of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38445
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-15 |
|
local.subject |
osobnost učitele
|
cs |
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
local.subject |
teacher personality
|
en |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
younger school age children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account