Diagnostika školníku klimatu ZŠ Bílovice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Šuranská, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:23Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:23Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31939
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou školního klimatu a jeho diagnostikou. Teoretická část se na úvod věnuje vymezení základních pojmů, dále charakterizuje tvůrce klimatu, analyzuje typy klimatu a podává přehled diagnostických metod klimatu školy. V praktické části je charakterizována vybraná základní škola a dále je popsán kvantitativní výzkum, který byl realizován formou dotazníků. Výzkum je zaměřen na hodnocení pěti oblastí školního klimatu z pohledu žáků základní školy a analýzu výsledků. |
|
dc.format |
71 s, |
|
dc.format.extent |
1947161 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
typologie klimatu
|
cs |
dc.subject |
diagnostické metody
|
cs |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
climate school
|
en |
dc.subject |
typology of climate school
|
en |
dc.subject |
diagnostical methods
|
en |
dc.title |
Diagnostika školníku klimatu ZŠ Bílovice |
|
dc.title.alternative |
School Climate Diagnostics in Elementary School in Bílovice |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2015-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with school climate and its diagnosis. The theoretical part is devoted to home basic concepts, further characterized by the creator of climate, analyzes climate types and provides an overview of diagnostic methods of school climate. In the practical part is characterized chosen elementary school and is described quantitative research, which was obtained by questionnaires. The aim of the research was to identify and analyze how the students evaluate five areas of school climate. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38444
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-17 |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
Bílovice (Česko)
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
Bílovice (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account