Vliv environmentálního programu na postoje žáků základní školy k životnímu prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Skrálová, Bohuslava
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:19Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31927
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je zjistit vliv environmentálního programu na postoje žáků základní školy k životnímu prostředí. Teoretická část zahrnuje problematiku postojů a životního prostředí. Popisuje environmentální výchovu jako průřezové téma Rámcově vzdělávacího programu. Praktická část zkoumá změnu postojů žáků základní školy k životnímu prostředí pomocí metody sémantického diferenciálu a Studentova t-testu. |
|
dc.format |
103 s. |
|
dc.format.extent |
3485939 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
změna postojů
|
cs |
dc.subject |
životní prostředí
|
cs |
dc.subject |
rámcově vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
environmentální výchova
|
cs |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
attitude change
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
general educational programme
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.title |
Vliv environmentálního programu na postoje žáků základní školy k životnímu prostředí |
|
dc.title.alternative |
Influence of the Environmental Programme on the Primary School Pupils´ Attitude to the Environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2015-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis aim to investigace the influence of environmental program for primery school pupils' attitudes towards the environment. The teoretical part includes the issue of attitudes and the environment. It desribes environmental education as a cross cutting theme within The General Educational Programme. The practical part examines changing attitudes of primary school pupils to the environment by using semantic differential method and Student's t-test. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38431
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-15 |
|
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
ochrana životního prostředí
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
environmental protection
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account