Výchova v sociokulturním kontextu ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Muchová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:16Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:16Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31906
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá změnou ve výchově v dnešní době a v 60 letech minulého století. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na znaky a cíle výchovy, na historii výchovy, na problémy společnosti, rodinu a její vliv na výchovu. Cílem praktické části je zjistit, do jaké míry se dnešní výchova změnila oproti výchově v 60. letech minulého století. Pro výzkum byl zvolen polostrukturovaný rozhovor a na doplnění dotazník. |
|
dc.format |
105 s. (172 449 znaků) |
|
dc.format.extent |
1767742 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
styly výchovy
|
cs |
dc.subject |
cíle výchovy
|
cs |
dc.subject |
složky výchovy
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
typy rodin
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
training styles
|
en |
dc.subject |
the objectives of education
|
en |
dc.subject |
folder education
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
family types
|
en |
dc.subject |
family function
|
en |
dc.title |
Výchova v sociokulturním kontextu ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Education in the Socio-Cultural Context in the Zlín Region |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2015-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with changes in education today and in 60 years of the last century. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics and objectives of education, history of education, the problems of society, the family and its influence on education. The practical part is to determine the extent to which today's education has changed from education in the 60s of the last century. Research was chosen semi-structured interview and questionnaire completion. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38408
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2015-04-17 |
|
local.subject |
dějiny výchovy
|
cs |
local.subject |
sociokulturní aspekty
|
cs |
local.subject |
history of education
|
en |
local.subject |
sociocultural aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account