Dlouhodobá propagace alkoholických nápojů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Illík, Rostislav
|
|
dc.contributor.author |
Veselý, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:12Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31884
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je dlouhodobá propagace alkoholickych nápojů. Teoretická část práce popisuje všeobecny historicky vyvoj propagace zboží a služeb, včetně dobovych forem reklamy v souvislosti s technologickym vyvojem lidstva. Na všeobecné principy propagace produktů navazuje část věnující se specificky alkoholickym nápojům. Teoretickou část uzavírá rozbor jedné z nejúspěšnějších reklamních kampaní na alkoholicky nápoj vůbec Absolut Vodka. V praktické části se věnuji návrhu vizuálního stylu imaginárního vyrobce alkoholickych nápojů, ktery se zaměřuje na úzky trh s nápoji do hotelovych mini barů, popřípadě pro letecké společnosti na paluby letadel. Vytvořeny vizuální styl jsem aplikoval na produkty firmy a firemní dárkové předměty. Praktická část ukazuje nejen finální podobu jednotlivych prvků vizuálního stylu firmy a jejich produktů, ale nabízí i informace o tom, jak jsem při jejich tvorbě postupoval. |
|
dc.format |
100 s. (98 288 znaků) |
|
dc.format.extent |
54239116 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
alkoholické nápoje
|
cs |
dc.subject |
trendy
|
cs |
dc.subject |
vyvoj
|
cs |
dc.subject |
vizuální styl
|
cs |
dc.subject |
produkty
|
cs |
dc.subject |
dárkové balení
|
cs |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
alcoholic beverages
|
en |
dc.subject |
trends
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
products
|
en |
dc.subject |
promotional items
|
en |
dc.subject |
packaging
|
en |
dc.title |
Dlouhodobá propagace alkoholických nápojů |
|
dc.title.alternative |
Long-term Promotion of Alcoholic Beverages |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kajnar, Lumír |
|
dc.date.accepted |
2015-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is a long-term promotion of alcoholic beverages. The theoretical part describes the historical development of general promotion of goods and services, including contemporary forms of advertising in the context of technological development of mankind. The general principles are followed by section dealing specifically with alcoholic beverages. The theoretical part concludes the analysis of one of the most successful advertising campaigns for alcoholic beverage at all, Absolut Vodka. The practical part is devoted to the design of the visual style of an imaginary manufacturer of alcoholic beverages producing beverages for hotel mini bars, or for airlines to be served on board aircraft. The visual style was applied to the company's products and corporate gifts. The practical part shows not only the final form of the individual components of the visual style of the company and their products, but also provides information about the progress during their creation. |
|
dc.description.department |
Kabinet teoretických studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
38369
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account