Možnosti mentoringu učitelů v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Rebendová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:06Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:06Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31863
|
|
dc.description.abstract |
Centrem pozornosti této bakalářské práce je oblast mentoringu jako jedné z forem profesního rozvoje učitelů v mateřské škole. Mentoring je v posledních letech intenzivněji zkoumanou a používanou strategií nejen v podnicích, ale i v oblasti školství a tedy i v mateřské škole. Proto se tato práce zaměřuje na obecnou rovinu mentoringu, vztahy v něm a možnou podporu, kterou poskytuje začínajícím učitelům. Praktická část ji objasňuje na základě analýzy polostrukturovaných interview provedených s ředitelkami mateřských škol z Jihomoravského kraje. Interpretace získaných dat poukazuje na to, jaké názory mají ředitelé mateřských škol na mentoring v mateřských školách a na jeho začleňování do tohoto prostředí. |
|
dc.format |
66 s. 109 700 znaků |
|
dc.format.extent |
1080393 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentoring
|
cs |
dc.subject |
mentor
|
cs |
dc.subject |
začínající učitel
|
cs |
dc.subject |
profesní rozvoj učitelů
|
cs |
dc.subject |
mentoring
|
en |
dc.subject |
mentor
|
en |
dc.subject |
beginning teacher
|
en |
dc.subject |
professional development of teachers
|
en |
dc.title |
Možnosti mentoringu učitelů v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Options mentoring teachers in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
Main focus of this Bachelor's thesis is the area of mentoring as a form of professional development for teachers in kindergarten. Mentoring in recent years is intensively researched as a strategy used not only in industry and corporations but also in education systems and thus also in kindergarten. Therefore, this work focuses on mentoring itself, relationships in it generally and possible support provided to beginning teachers. The practical part explains topic based on the analysis performed half-structured interview with the directors of kindergartens from the Southern Moravia Region. Interpretation of collected data points out what opinions directors of kindergartens have on mentoring in kindergartens and its integration into this environment. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38346
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
předškolní pedagogové
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
mentoring
|
cs |
local.subject |
preschool teachers
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
mentoring
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account