dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Kostelecká, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:05Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31858
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje tématu Sebehodnocení učitelek mateřských škol. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedeno vysvětlení pojmů sebehodnocení a sebereflexe učitelky mateřské školy. Dále se zabývá v teoretické rovině jednotlivými kompetencemi učitelek mateřských škol. Také je zde zmíněn důležitý dokumentu Kompetentní učitel 21. Století - Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Tento dokument je rozdělený na sedm oblastí, které jsou stěžejní pro práci MŠ. Tyto oblasti jsou v teoretické části popsány. V praktické části je popsán zrealizovaný výzkum kvantitativního typu. Pro tento výzkum byla použita metoda dotazník. Výzkum byl zaměřen na sebe-hodnocení učitelek MŠ a obsahuje zjištěná data. |
|
dc.format |
66 s. (78 550 znaků) |
|
dc.format.extent |
2765275 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
Kompetentní učitel 21. století- Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA
|
cs |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
competence
|
en |
dc.subject |
Self-evaluation
|
en |
dc.subject |
Self-reflection
|
en |
dc.subject |
Competent Educators of the 21st Century"-
|
en |
dc.subject |
ISSA´s International Professional Quality Framework"
|
en |
dc.title |
Sebehodnocení učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Self-assessment of Pre-school Teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of my bachelor thesis is the following: Self-Evaluation of Kindergarten Tea-chers. The work on this thesis has consisted in an extensive practical part which is com-plemented by a theoretical part. The theoretical part includes definitions of the terms "self-evaluation" and "self-reflection" of a kindergarten teacher. Further on, it lists and explains in detail competencies of a kindergarten teacher. In this regards, the thesis draws on a key document entitled "Competent Teacher of the 21st Century" which serves as an internatio-nal pedagogical quality framework and has been developed by the International Step by Step Association (ISSA). This document focuses on seven areas which are the core areas of kindergarten teachers´ work. The thesis provides a thorough description of each of these areas. The practical part of my thesis brings detailed information about a quantitative re-search that I carried out. For the purposes of this research, I employed the method of a questionnaire survey. In my survey, I focused on the issue of self-reflection of kindergar-ten teachers and my thesis presents and explains my findings. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38341
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
autoevaluace
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |