Představy adolescentů o vstupu do samostatného života
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Pöschlová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:47Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31775
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá představami adolescentů o vstupu do samostatného života a porovnáním těchto představ v rodinné a ústavní výchově, konkrétně v dětských domovech. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku období adolescence, popisuje vstup do samostatného života a výchovu v kontextu rodinného a institucionálního prostředí. Empirická část zkoumá a analyzuje představy adolescentů z rodinné i ústavní výchovy a následně je mezi sebou porovnává s cílem zjistit, zda mezi představami existují rozdíly. |
|
dc.format |
115 s. (179 166 znaků) |
|
dc.format.extent |
2274901 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
dospělost
|
cs |
dc.subject |
vstup do samostatného života
|
cs |
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
rodinná výchova
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
adulthood
|
en |
dc.subject |
entery to independent life
|
en |
dc.subject |
natural care
|
en |
dc.subject |
institutional care
|
en |
dc.subject |
children's home
|
en |
dc.title |
Představy adolescentů o vstupu do samostatného života |
|
dc.title.alternative |
The Ideas of Adolescents Regarding their Entering into Independent Life |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2015-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the ideas of adolescents regarding their entering into independent life and comparing these ideas in natural and institutional care, specifically in children's homes. The theoretical part focuses on the characteristic of adolescence period. Defines the entering into independent life in the context of natural and institutional environments. The empirical part explores and analyses ideas of adolescents from natural and institutional care and compare with each other in order to determine differences between the ideas. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38229
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-17 |
|
local.subject |
děti z dětských domovů
|
cs |
local.subject |
přechod do samostatného života
|
cs |
local.subject |
children from children's home
|
en |
local.subject |
passing to individual life
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account