Možnosti osobnostně sociálního rozvoje sociálních pedagogů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Martinková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:46Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:46Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31772
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou osobnostně sociálního rozvoje sociálních pedagogů. Teoretická část se věnuje osobnosti sociálního pedagoga, vymezením jeho profese a jeho kompetencemi. Dále se práce zaměřuje na možnosti rozvoje sociálních pedagogů, a to především na psychosomatické disciplíny, sociálně psychologický výcvik a na osobnostně sociální výchovu. Závěr teoretické části je zaměřen na efektivní komunikaci a veřejné vystupování a také na sebereflexi. Praktická část zkoumá, jaká je úroveň komunikačních dovedností studentů prvního ročníku navazujícího magisterského studia oboru Sociální pedagogika, kombinované formy po absolvování dobrovolně volitelného předmětu Psychosomatický základ jednání sociálního pedagoga. |
|
dc.format |
84 |
|
dc.format.extent |
2210703 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Osobnostní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
psychosomatické disciplíny
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
sebeprezentace
|
cs |
dc.subject |
sociální pe-dagog
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
personal development
|
en |
dc.subject |
psychosomatic disciplines
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.subject |
self-presentation
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Možnosti osobnostně sociálního rozvoje sociálních pedagogů |
|
dc.title.alternative |
The Possibilities of a Personal and Social Development of Social Pedagogues |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2015-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with personal and social development of social pedagogues. The teoretical part is dedicated to the personality of the social pedagogue, definition of his profession and his competences. Then the thesis focuses on the possibilities of development of social pedagogues, especially on psychosomatic disciplines, social-psychological training and personal-social education. The end of the theoretical part is focused on effective communi-cation and public performances as well as self-reflection. The practical part examines what is the level of communication skills of students of Social pedagogy in first-year master´s degree combined form. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38225
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-16 |
|
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
social skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account