Locus fo control a školní úspěšnost romských žáků základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Kloubková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:45Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31767
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o konceptu locus of control, který je dán do souvislosti se školní úspěšností romských žáků základních škol. Hlavním tématem teoretické části je koncept locus of control, na který je pohlíženo optikou různých autorů. Problematice školní úspěšnosti a neúspěšnosti je věnována pozornost v další části práce. Jsou uvedeny termíny jako školní výkon, zdatnost, prospěch či výkonová motivace, které mají ve školní úspěšnosti žáků významnou roli. Je popsána charakteristika úspěšného a neúspěšného žáka, rovněž příčiny a důsledky školní neúspěšnosti. V závěru teoretické části je přiblížena problematika vzdělávání romských žáků, včetně jejich přípravy na vstup do školy a problémů, které se v průběhu školní docházky u romských žáků často objevují. Praktická část zkoumá úroveň locus of control u romských žáků základních škol ve vztahu k jejich školní úspěšnosti. Dále se zaměřuje na zjištění skutečného prospěchu, vnímané školní úspěšnosti a výkonové motivace a zkoumá souvislosti s úrovní locus of control. |
|
dc.format |
95 s. |
|
dc.format.extent |
2517915 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
locus of control
|
cs |
dc.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
dc.subject |
školní neúspěšnost
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
výkonová motivace
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
dc.subject |
locus of control
|
en |
dc.subject |
educational achievement
|
en |
dc.subject |
educational failure
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
Roma people
|
en |
dc.subject |
performance-related motivation
|
en |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
education of Roma pupils
|
en |
dc.title |
Locus fo control a školní úspěšnost romských žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
The Locus of Control and School Success of Roma Elementary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cakirpaloglu, Panajotis |
|
dc.date.accepted |
2015-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the concept of locus of control which is put into connection with educational achievement of Roma pupils in primary schools. Main topic of the theore-tical part is the concept of locus of control which is being looked at from perspectives of different authors. The issue of educational achivements and failures is dealt with in another part of this thesis. Terms such as educational performance, ability, school results or per-formance-related motivation, which play an important role in pupils' school achievement, are introduced here. Characteristics of successful and unsuccesful pupil as well as causes and consequences of educational failures are also described. In the end of the theoretical part the issue of education of Roma pupils including their school entrance preparation and problems which often occur among Roma pupils during their school attendance is expounded. Practical part examines the level of locus of control among Roma pupils in primary schools in relation to their educational achievements. Furthermore, it focuses on finding real school results, perceived educational achievements and performance-related motivation and examines its relation to the level of locus of control. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38220
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-16 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account