Multimediální instalace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ondroušek, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Kotian, Juraj
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:19Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:19Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31615
|
|
dc.description.abstract |
V diplomové práci se zabývám tvorbou interaktivní multimediální instalace, prostřednictvím které vyjadřuji svůj subjektivní pohled na problémy dnešní společnosti, konkrétně mamonu. Popisuji celkový proces vývoje instalace od prvních skic, přes mechanické komponenty až po konečnou podobu a rozmístění instalace. Z hlediska softwaru se věnuji více možnostem grafických programovacích prostředí, z nichž jsem si na základě jejich vlastností a mých schopností vybral ten nejvhodnější. Samotná instalace vtahuje diváka do centra dění (pomocí hloubkového senzoru Microsoft Kinect pro Xbox 360) a zároveň se snaží nenásilnou formou donutit ho zamyslet se. |
|
dc.format |
57 s. (59 000 znaků) |
|
dc.format.extent |
17942038 |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multimediální instalace
|
cs |
dc.subject |
interaktivní objekt
|
cs |
dc.subject |
grafické programovací prostředí
|
cs |
dc.subject |
mamon
|
cs |
dc.subject |
Kinect
|
cs |
dc.subject |
Arduino
|
cs |
dc.subject |
Processing
|
cs |
dc.subject |
Multimedia Installation
|
en |
dc.subject |
Interactive Object
|
en |
dc.subject |
visual programming Interface
|
en |
dc.subject |
Mammon
|
en |
dc.subject |
Kinect
|
en |
dc.subject |
Arduino
|
en |
dc.subject |
Processing
|
en |
dc.title |
Multimediální instalace |
|
dc.title.alternative |
Multimedia Installation |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrůza, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2015-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
In his MA thesis the author deals with the creation process of interactive multimedia installation, through which he seeks to express his subjective opinion regarding the contemporary society, mammon in particular. The author focuses on the entire installation development process, from early sketches; through assembling mechanic parts; to the final tweaks and the actual installation arrangement. From the perspective of software, the author explores multiple options of visual programming interfaces. Having analyzed their unique features and taking into account his skills, the author recommends the most appropriate visual programming interface. The installation aims to draw the audience into the actual centre of events, through the use of depth motion controller, specifically Microsoft Kinect for Xbox 360, while it also attempts to make the audience think deeper about greed or material wealth. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
37933
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account