1. Teoretická část: Orientation of the Viewer in Film Space 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka min. 10 min., kamera
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Labík, Ľudovít
|
|
dc.contributor.author |
Fischer, Robert
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:17Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:17Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31601
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této bakalářské práce je výzkum specifických vizuálních strategií a technik, které filmař používá, pokud chce divákovi zprostředkovat orientaci ve filmovém prostoru. V práci je nejprve podána podrobná analýza těchto "vizuálních komponent" na příkladu konkrétních filmů. Získané poznatky pak slouží jako základ pro závěrečnou diskuzi, jejíž centrum tvoří souvislost mezi vizuální a narativní strukturou. |
|
dc.format |
47 |
|
dc.format.extent |
157856234 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
filmový prostor
|
cs |
dc.subject |
barva
|
cs |
dc.subject |
světlo
|
cs |
dc.subject |
kompozice
|
cs |
dc.subject |
pohyb
|
cs |
dc.subject |
kamera
|
cs |
dc.subject |
dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
film space
|
en |
dc.subject |
color
|
en |
dc.subject |
light
|
en |
dc.subject |
composition
|
en |
dc.subject |
movement
|
en |
dc.subject |
camera
|
en |
dc.subject |
dramaturgy
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Orientation of the Viewer in Film Space 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka min. 10 min., kamera |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Orientation of the Viewer in Film Space 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 minutes, director of photography |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Szomolányi, Anton |
|
dc.date.accepted |
2015-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis discusses the visual strategies and techniques, a filmmaker applies in order to enable the audience to be orientated in film space. Initially, these "visual components" will be analyzed with the help of concrete examples of films. In a next step the achieved findings will be used as a basis for a discussion of the relationship between visual and narrative structure. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
37897
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-05-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account