dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Zdražilová, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:08Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31550
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je zpracována problematika středního věku a krize středního věku z pohledu různých autorů a z pohledu autora bakalářské práce. Teoretická část se věnuje problematice krize středního věku u žen a u mužů, zabývá se projevy krize v rodinném a profesním životě. V závěru jsou pak popsány řešení a možnosti vyrovnání se s krizí středního věku. Problematikou středního věku a krize středního věku se zabýval C. G. Jung, Elliott Jacques, Arthur Schopenhauer a další. Cílem praktické části bakalářské práce je porovnat myšlenky a názory C. G. Junga a výše uvedeného Arthura Schopenhauera v souvislosti s problematikou středního věku a krize středního věku. Jako výzkumná metoda je použita narativní a komparativní textová analýza. Analyzovány jsou části textů Výbor z díla IX., C. G. Junga a Aforismy k životní moudrosti, Arthura Schopenhauera.Cílem je postupnou analýzou textů najít podobnosti a odlišnosti, nejvýraznější charakteristiky daného tématu krize středního věku.Celkově je pak bakalářská práce filozoficko - psychologickým exkursem do dané problematiky a tematika je řešena z pohledu sociální pedagogiky jako multidisciplinárního oboru. |
|
dc.format |
53 s. |
|
dc.format.extent |
2047020 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Krize středního věku
|
cs |
dc.subject |
střední věk
|
cs |
dc.subject |
muži
|
cs |
dc.subject |
ženy
|
cs |
dc.subject |
rodinný a profesní život ve středním věku
|
cs |
dc.subject |
možnosti řešení krize
|
cs |
dc.subject |
C. G. Jung
|
cs |
dc.subject |
A. Schopenhauer
|
cs |
dc.subject |
narativní textová analýza
|
cs |
dc.subject |
srovnání
|
cs |
dc.subject |
Midlife crisis
|
en |
dc.subject |
midlife
|
en |
dc.subject |
family and professional life
|
en |
dc.subject |
possible solutions
|
en |
dc.subject |
C. G. Jung
|
en |
dc.subject |
A. Schopenhauer
|
en |
dc.subject |
narrative textual analysis
|
en |
dc.subject |
comparison
|
en |
dc.title |
Krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Midlife Crisis from the Point of View of Social Pedagogy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Neslušanová, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the midlife crisis with regards to social pedagogy. It consists of two parts the theory and practical part. The theory provides an overview of literature on midlife in general and midlife crisis and the view of the author of the thesis. It defines the midlife crisis in men and women and its manifestation in a family and professional life. Possibilities how to deal and cope with the midlife crisis are suggested at the end of the theoretical part. The midlife crisis was analyzed in works of C. G. Jung, Elliott Jacques, Arthur Schopenhauer and others. The aim of the practical part of the thesis was to compare the ideas and opinions of C. G. Jung and Arthur Schopenhauer the concerning midlife and midlife crisis. The narrative and comparative textual analyses were applied in order to confront the above mentioned authors. Two analysed texts were by C. G. Jung, Výbor z díla IX. and by Arthur Schopenhauer, Aforismy k životní moudrosti. The aim was to find similarities and differences and the key characteristics of the midlife crisis issue. In conclusion, the thesis provides a philosophical and psychological insight into the issue of midlife crisis with regards to social pedagogy as a multidiscipline branch. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37778
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-17 |
|
local.subject |
Jung, Carl Gustav, 1875-1961
|
cs |
local.subject |
Schopenhauer, Arthur, 1788-1860
|
cs |
local.subject |
Elliot, Jacques, 1919-2003
|
cs |
local.subject |
Jung, Carl Gustav, 1875-1961
|
en |
local.subject |
Schopenhauer, Arthur, 1788-1860
|
en |
local.subject |
Elliot, Jacques, 1919-2003
|
en |