Výchovný styl jako projev sebepojetí rodiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Suchánková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:04Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:04Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31528
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá výchovou v rodině, styly výchovy, které rodiče na svých dě-tech uplatňují, tresty a odměnami, kterými si ve výchově "pomáhají". Práce rozebírá také historii a současný pohled na institut rodiny a výchovy v ní s ohledem vlivu doby. V bakalářské práci taky sleduji vliv primární rodiny na výchovu dětí v současné reprodukč-ní rodině, nakolik se rodina odchýlila od vzoru primární rodiny nebo naopak udržuje dané vzorce chování. |
|
dc.format |
76 |
|
dc.format.extent |
1383529 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
primární rodina
|
cs |
dc.subject |
reprodukční rodina
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
unbringing
|
en |
dc.subject |
primary family
|
en |
dc.subject |
reproductive family
|
en |
dc.title |
Výchovný styl jako projev sebepojetí rodiny |
|
dc.title.alternative |
Parenting Style as an Expression of Families' Self-Concept |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the upbringing in family, styles of upbringing,which are applied by parents on their children, their punishments and rewards, which are used as a "help". This thesis analyses history of a family and a current view on family institute and upbringing with a considering of current periods effect as well. In this bachelor thesis I also observe influence of "the first"- primary family on childrens upbringing in current reproductive family, how much family deflects from the model of primary family or the contrary family keeps given model of behaviour. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37749
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-08 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
tresty a odměny
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
parenting style
|
en |
local.subject |
rewards and punishments
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account