dc.contributor.advisor |
Oralová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Sotolář, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:28:03Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:28:03Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31523
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je zjištění vlivu výchovy na školní úspěšnost a pracovní uplatnění. Zaměřil jsem se na zjištění skutečností, do jaké míry můžeme výchovou ovlivnit životní spokojenost v dospělém věku. Zda má vzdělání našich rodičů vliv na naši úroveň dosaženého vzdělání. Zda se s přibývajícím věkem stává naše výchova liberálnější. Dále v této práci zjišťuji vliv rodičovské autority a míru jejího přenosu do vlastního vztahu. Práce je zaměřena i na zjištění vlivu moderních digitálních technologií na školní úspěšnost dětí. Vztah mezi školní úspěšností, dobrým pracovním uplatněním a vlivem výchovy jsem měřil pomocí jednoduše položených otázek v dotazníkovém šetření, ve kterém jsem se respondentů dotazoval na jejich zkušenosti a pocity, jak vnímali výchovu ze strany svých rodičů, jak přistupují k výchově svých dětí a zda jsou sami spokojeni s vlastním pracovním uplatněním a školní úspěšností svých dětí. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že úroveň vzdělání rodičů má vliv na dosažené vzdělání dětí. S přibývajícím věkem se náš názor na výchovu výrazně nemění. Dále jsem zjistil, že vzor rodičovské autority si s sebou odnášíme do dalších vztahů. Čas strávený u digitálních technologií v průměru do maximální délky 3 hodin denně nemá u dětí negativní vliv na jejich školní úspěšnost. Přínosem mé bakalářské práce pro oblast sociální pedagogiky je především zjištění, že se vyplatí investovat do vzdělání. Celkový výstup lze shrnou do tvrzení, že skutečnost jak jsme byli vychováváni ovlivňuje naši současnou výchovu tzv. přenosem hodnot a autority. Na základě zjištěných údajů z provedeného dotazníkového šetření je možné konstatovat, že došlo k vzácné shodě, kdy 94% participantů (účastníků výzkumu) je celkově spokojeno se svým uplatněním a ti, kteří vychovávají své děti, jsou z 94% spokojeni s jejich školní úspěšností. |
|
dc.format |
64 s. (78 256) |
|
dc.format.extent |
1976406 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
dc.subject |
pracovní uplatnění
|
cs |
dc.subject |
přenos autority
|
cs |
dc.subject |
digitální technologie
|
cs |
dc.subject |
multiasking
|
cs |
dc.subject |
vzdělání rodičů
|
cs |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
school successfulness
|
en |
dc.subject |
employment
|
en |
dc.subject |
transfer of authority
|
en |
dc.subject |
digital technologies
|
en |
dc.subject |
multitasking
|
en |
dc.subject |
parents' education
|
en |
dc.title |
Vliv výchovy a rodinného prostředí na školní úspěšnost a pracovní uplatnění |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Upbringing and Family Environment on School Success and Employment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Neslušanová, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my bachelor thesis is to find out the influence of upbringing on school successfulness and finding an employment. I focused on finding out the facts to what extent upbringing can influence life satisfaction in adulthood. Whether our parents' education somehow influences our level of achieved education. Whether, as we are getting older, our upbringing is becoming more liberal. Further, I am trying to find out the influence of parental authority and extent of its transfer into our own relationships. The work is focused also on finding out the impact of modern digital technologies on school successfulness of children. The relation between school successfulness, good employment and influence of upbringing is measured here by simply asked questions in questionnaire investigation. I asked the respondents about their experience and feelings concerning the fact how they perceived their own upbringing on the part of their parents and how the respondents approach the upbringing of their own children and whether they are satisfied with their job and school successfulness of their children. I found out thanks to the performed research that level of parents' education influences achieved education of their children. As we are getting older our opinion of children upbringing is considerably changing. Furthermore, I found out that we bring model of parental authority into other relationships. Time spent by using digital technologies in average maximally up to three hours a day doesn't negatively influence school successfulness of children. Finding out that it is worth investing into education is the main benefit of this bachelor thesis to social pedagogy. We can sum up the overall result into the statement that the fact how we were brought up influences our contemporary upbringing by so called transfer of values and authority. On the basis of discovered data from performed questionnaire investigation it is possible to claim that a rare agreement was reached when 94 % of research participants are generally satisfied with their job and those who are bringing up their children are satisfied with their school successfulness from 94 %. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37744
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2015-04-22 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |