dc.contributor.advisor |
Prášilová, Halka
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilová, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:27:56Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:27:56Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31495
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části mé bakalářské práce jsem osvětlila komplexní problematiku předčasně narozených dětí. Popsala jsem jednotlivé fáze vývojového období dítěte, který porod je považován za předčasný, jaká jsou rizika a příčiny předčasného porodu, jaká je kategorizace předčasně narozených dětí. Dále jsem se snažila popsat lékařkou péči o předčasně narozené děti, jaké metody je možné využít jako součást léčby, a jak novorozenci vnímají bolest. V další kapitole jsem uvedla postižení předčasně narozených dětí. V závěru teoretické části jsem popsala následnou péči, jež je v současné době nedonošeným dětem v průběhu jejich vývoje poskytována a jakou úlohu by v rámci této péče měl představovat sociální pedagog. Výzkumná část je zaměřena na předčasně narozené děti a jejich rodiče. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjišťuje rizika výskytu odchylek ve vývoji těchto dětí, pocity rodičů, jejich zkušenosti a těžkosti, se kterými se v průběhu vývoje dítěte setkaly. Dále zkoumá následnou péči o děti s perinatální zátěží, informovanost rodičů o vývojových rizicích a názor rodičů na současný systém a podporu rodinám předčasně narozených dětí. |
|
dc.format |
88 |
|
dc.format.extent |
3934654 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předčasně narozené děti
|
cs |
dc.subject |
neonatologie
|
cs |
dc.subject |
nedonošenost
|
cs |
dc.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
morbidita
|
cs |
dc.subject |
postižení
|
cs |
dc.subject |
perinatální zátěž
|
cs |
dc.subject |
rizika
|
cs |
dc.subject |
poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
psychologická podpora
|
cs |
dc.subject |
péče o děti
|
cs |
dc.subject |
následná péče
|
cs |
dc.subject |
poradny
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
premature infants
|
en |
dc.subject |
neonatology
|
en |
dc.subject |
prematurity
|
en |
dc.subject |
child development
|
en |
dc.subject |
morbidity
|
en |
dc.subject |
disability
|
en |
dc.subject |
perinatal stress
|
en |
dc.subject |
risk
|
en |
dc.subject |
learning disorders
|
en |
dc.subject |
psychological support
|
en |
dc.subject |
child care
|
en |
dc.subject |
follow-up care
|
en |
dc.subject |
counseling
|
en |
dc.subject |
social educator
|
en |
dc.title |
Předčasně narozené děti z pohledu sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Premature Babies from the Point of View of Social Pedagogy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzl, Miloslav |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part of my thesis, I explained the complexity of problems of premature babies. I described the various phases of the developmental stages of the child, which baby is considered to be premature, what are the risks and causes of premature birth, what is the categorization of preterm infants. Furthermore, I tried to describe the physician´s care for premature babies, methods that can be used as part of treatment, and how babies feel pain. In the next chapter I described disability of preterm infants. To conclude theoretical part of my work I described follow-up and long-term care, which is currently available and is provided for premature infants during their development and I also defined the role that social educator should represent in this type of care. The research part is focused on premature babies and their parents. Through qualitative research it identifies risks of deviations in the development of these children, the feelings of the parents, their experiences and the difficulties that parents were exposed to in the course of development of the child. It also explores the follow-up care for children with perinatal stress, awareness of parents about developmental risks, and parents' opinion on the current system and support the families of premature babies. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37712
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-22 |
|
local.subject |
nedonošené děti
|
cs |
local.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
local.subject |
premature babies
|
en |
local.subject |
child development
|
en |