Předčasně narozené děti z pohledu sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Předčasně narozené děti z pohledu sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prášilová, Halka
dc.contributor.author Pospíšilová, Marta
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:27:56Z
dc.date.available 2015-07-24T12:27:56Z
dc.date.issued 2014-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31495
dc.description.abstract V teoretické části mé bakalářské práce jsem osvětlila komplexní problematiku předčasně narozených dětí. Popsala jsem jednotlivé fáze vývojového období dítěte, který porod je považován za předčasný, jaká jsou rizika a příčiny předčasného porodu, jaká je kategorizace předčasně narozených dětí. Dále jsem se snažila popsat lékařkou péči o předčasně narozené děti, jaké metody je možné využít jako součást léčby, a jak novorozenci vnímají bolest. V další kapitole jsem uvedla postižení předčasně narozených dětí. V závěru teoretické části jsem popsala následnou péči, jež je v současné době nedonošeným dětem v průběhu jejich vývoje poskytována a jakou úlohu by v rámci této péče měl představovat sociální pedagog. Výzkumná část je zaměřena na předčasně narozené děti a jejich rodiče. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjišťuje rizika výskytu odchylek ve vývoji těchto dětí, pocity rodičů, jejich zkušenosti a těžkosti, se kterými se v průběhu vývoje dítěte setkaly. Dále zkoumá následnou péči o děti s perinatální zátěží, informovanost rodičů o vývojových rizicích a názor rodičů na současný systém a podporu rodinám předčasně narozených dětí.
dc.format 88
dc.format.extent 3934654
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předčasně narozené děti cs
dc.subject neonatologie cs
dc.subject nedonošenost cs
dc.subject vývoj dítěte cs
dc.subject morbidita cs
dc.subject postižení cs
dc.subject perinatální zátěž cs
dc.subject rizika cs
dc.subject poruchy učení cs
dc.subject psychologická podpora cs
dc.subject péče o děti cs
dc.subject následná péče cs
dc.subject poradny cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject premature infants en
dc.subject neonatology en
dc.subject prematurity en
dc.subject child development en
dc.subject morbidity en
dc.subject disability en
dc.subject perinatal stress en
dc.subject risk en
dc.subject learning disorders en
dc.subject psychological support en
dc.subject child care en
dc.subject follow-up care en
dc.subject counseling en
dc.subject social educator en
dc.title Předčasně narozené děti z pohledu sociální pedagogiky
dc.title.alternative Premature Babies from the Point of View of Social Pedagogy
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jůzl, Miloslav
dc.date.accepted 2015-06-11
dc.description.abstract-translated In the theoretical part of my thesis, I explained the complexity of problems of premature babies. I described the various phases of the developmental stages of the child, which baby is considered to be premature, what are the risks and causes of premature birth, what is the categorization of preterm infants. Furthermore, I tried to describe the physician´s care for premature babies, methods that can be used as part of treatment, and how babies feel pain. In the next chapter I described disability of preterm infants. To conclude theoretical part of my work I described follow-up and long-term care, which is currently available and is provided for premature infants during their development and I also defined the role that social educator should represent in this type of care. The research part is focused on premature babies and their parents. Through qualitative research it identifies risks of deviations in the development of these children, the feelings of the parents, their experiences and the difficulties that parents were exposed to in the course of development of the child. It also explores the follow-up care for children with perinatal stress, awareness of parents about developmental risks, and parents' opinion on the current system and support the families of premature babies.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 37712
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-04-22
local.subject nedonošené děti cs
local.subject vývoj dítěte cs
local.subject premature babies en
local.subject child development en


Files in this item

Files Size Format View Description
pospíšilová_2015_dp.pdf 3.752Mb PDF View/Open None
pospíšilová_2015_op.doc 51.5Kb Unknown View/Open None
pospíšilová_2015_vp.docx 19.24Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account