Vývoj televizního reklamního trhu na Slovensku po zavedení peoplemetrového měření.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zelinský, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Mišauer, Vladimír
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T21:17:26Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T21:17:26Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3123
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnovaná vývoji na slovenském mediálním a reklamním trhu po zavedení elektronického měření sledovanosti televizních stanic, tzv. peoplemetrů. Teoretická část práce ozřejmuje postavení televizního média jako významného nosiče reklamního sdělení. Pojednává o metodice měření televizního trhu, popisuje její jednotlivé formy a vysvětluje rozdíly mechanického a elektronického sběru dat. Zároveň popisuje typy publika. Praktická část je věnována porovnání odhadů a reality po spuštění peoplemetrů. Analyzuje vývoj mediálních výdajů na Slovensku, popisuje strukturu zadavatelů podle objemu investic a z pohledu hrubého zásahu cílové skupiny. Definuje také základní rozdíly v nákupu TV stanic po zavedení peoplemetrů a charakterizuje vývoj programmingu. |
cs |
dc.format |
51 s. , |
cs |
dc.format.extent |
1924191 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Televizní trh
|
cs |
dc.subject |
Typy publika
|
cs |
dc.subject |
Deníčková metoda
|
cs |
dc.subject |
Peoplemetry
|
cs |
dc.subject |
Mediální výdaje
|
cs |
dc.subject |
Nákup reklamy
|
cs |
dc.subject |
Zadavatelé reklamy
|
cs |
dc.subject |
Programming
|
cs |
dc.subject |
Television market
|
en |
dc.subject |
Types of viewers
|
en |
dc.subject |
The diary method
|
en |
dc.subject |
People meters
|
en |
dc.subject |
Media expenses
|
en |
dc.subject |
Advertisement purchasing
|
en |
dc.subject |
Advertisement submitters
|
en |
dc.subject |
Programming
|
en |
dc.title |
Vývoj televizního reklamního trhu na Slovensku po zavedení peoplemetrového měření. |
cs |
dc.title.alternative |
Development of television advertising market in Slovakia after implementation of People Meters. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2007-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelors' thesis concentrates on the development on the Slovak media and advertising market after implementation of audience electronic measurement for the television stations by using so called People Meters. The theoretical part of the thesis explains the position of the television media as an important carrier of advertising message. It deals with the methodics of measurement of the television market, describes its forms and explains the differences between mechanic and electronic collection of data. At the same time the thesis deals with the types of viewers. The practical part is dedicated to the estimates and reality after the implementation of people meters. This part analyses media expenses in Slovakia, describes the structure of submitters according to the volume of investments and gross hits of the target group. It also defines the main differences in the purchase of the TV stations after the implementation of People Meters and defines the development of programming. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4866
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account