Projekt tvorby konkurenční strategie obuvnické firmy BEVAP, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Blahušová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T11:27:21Z |
|
dc.date.available |
2012-02-17T13:49:23Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/311
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá formulováním takové konkurenční strategie, která by co nejlépe napomohla efektivněji realizovat záměry společnosti na obuvnickém trhu. Teoretická část obsahuje teoretická doporučení při pohledu na definování konkurenční strategie s důrazem na konkurenční výhody a jejich zdroje. Základem praktické části je analýza současné situace v obuvnického průmyslu a analýza konkurenční prostředí firmy a stanovuje i další prvky konkurenční strategie. Na základě závěrů situační analýzy je navrhnuta vhodná konkurenční strategie pro úspěšný konkurenční boj a dosažení podnikových záměrů na tuzemském trhu. |
cs |
dc.format |
101 s., 7 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3741654 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 12.05.2011 |
|
dc.subject |
Konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
konkurenční prostředí
|
cs |
dc.subject |
konkurenční strategie
|
cs |
dc.subject |
konkurent
|
cs |
dc.subject |
strategie nízkých nákladů
|
cs |
dc.subject |
odvětví
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.subject |
competitive environment
|
en |
dc.subject |
competitive strategie
|
en |
dc.subject |
competitor
|
en |
dc.subject |
low costs strategy
|
en |
dc.subject |
branch
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.title |
Projekt tvorby konkurenční strategie obuvnické firmy BEVAP, s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Project of BEVAP Ltd competitive strategy creation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Olejníková, Danuše |
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This project of competitive strategy is designed to help BEVAP Ltd realize more effectively its intentions on footwear market. Theoretical part contains theoretical recommendations, which are: description of competition strategy with emphasis on competition advantages and their sources. In practical part we apply our theory in reallife situations. Practical part is based on analysis of current situation of footwear industry and competative environment of the company is analysed. Other elements of competitive strategy are determined. Based on the results of the situation analysis, a competitive strategy is suggested. It offers solutions for competing successfully and for achieving company's intentions on domestic market. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3770
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account