dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Camfrlová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:26:55Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:26:55Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31177
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce "Osobnost učitele střední školy v představách žáků SŠ" popisuje reálnou představu žáků na středních školách o učiteli, který je pro ně osobností. Cílem práce bylo ukázat středoškolským pedagogům, jak je vidí žáci, jak posuzují jejich vlastnosti a schopnosti v rámci edukačního procesu. V empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit názory žáků, co dělá z učitele osobnost, se zaměřením se například na autoritu, odbornou znalost, metod a forem výuky a kompetence učitele. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.format.extent |
3467829 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
pedagogický pracovník
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
typologie osobnosti učitele
|
cs |
dc.subject |
funkce a role učitele
|
cs |
dc.subject |
profesní etika a kodex
|
cs |
dc.subject |
pedagogická a sociální komunikace
|
cs |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
educational researcher
|
en |
dc.subject |
the personality of the teacher
|
en |
dc.subject |
the typology of the personality of the teacher
|
en |
dc.subject |
the function and role of the teacher
|
en |
dc.subject |
professional ethics and a code of practice
|
en |
dc.subject |
education and social communication
|
en |
dc.title |
Osobnost učitele střední školy v představách žáků SŠ |
|
dc.title.alternative |
The personality of a high school teacher from the perspective of high school students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis "High school teacher's personality as viewed by high school students" describes real picture of a high school teacher as a personality, as percieved by his students. The goal of this thesis was to show teachers how students image them, how they evaluate their traits, qualities and capabilities in a frame of educational process. The empiric part consists of a questionaire - based research, aimed to find opinions of students in the matter of what makes a teacher a figure, with focus put for example on authority, professional knowledge, methods and forms of tuition and competency of the teacher. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34897
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
osobnost pedagoga
|
cs |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
local.subject |
personality of the teacher
|
en |