Názory studentů na ideálního učitele střední školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Eliášová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:26:54Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:26:54Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31173
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zjišťování názorů žáků na ideálního učitele u studentů 1. a 4. ročníku střední ekonomické školy. Teoretická část se zabývá dovednostmi a typologií učitele, znaky žáků v období pubescence a adolescence, které ovlivňují jejich názory a vzájemný vztah s učiteli v edukačním prostředí. Empirická část popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou dotazníku, kde jsou vyhodnoceny názory studentů na dovednosti učitele a názorové rozdíly dle věkové skupiny respondentů. |
|
dc.format |
52 s. (67 049 znaků) |
|
dc.format.extent |
1354056 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dovednosti učitele
|
cs |
dc.subject |
typologie učitele
|
cs |
dc.subject |
vyučovací styly
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
skills of teachers
|
en |
dc.subject |
teacher typology
|
en |
dc.subject |
teaching styles
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.title |
Názory studentů na ideálního učitele střední školy |
|
dc.title.alternative |
Students´ opinions on the ideal high school teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor´s thesis is focused on identifying pupils' opinions on the ideal teacher for students of 1st and 4th year of secondary school of economics. The theoretical part deals with the skills and typology of teachers, pupils signs of pubescence and adolescence, influencing their opinions and relationship with teachers in the educational environment. The empirical part describes applied quantitative research conducted by questionnaire, which evaluated the views of students on the skills of teachers and differences of opinion according to age groups of respondents. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34723
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
evaluace
|
cs |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
local.subject |
evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account