Uvedení nového výrobku na trh firmou VITAR, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Nešporová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:25:56Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:25:56Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30981
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou uvedení nového výrobku na trh firmou VITAR, s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V první části jsou vymezeny marketingové pojmy související s příslušnou problematikou uvedení nového výrobku na trh. Druhá, praktická část, aplikuje teoretické poznatky do praxe a je rozdělena do několika kapitol. Nejdříve je představena společnost VITAR, s.r.o. a marketingový mix nového výrobku. Poté je uvedena marketingová strategie a jsou sestaveny komplexní marketingové analýzy. Jako první je uveden Porterův model pěti sil, následuje analýza konkurence, poté PESTE analýza a práci zakončuje SWOT analýza. Nedílnou součástí práce jsou návrhy a doporučení pro uvedení nového výrobku na trh. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.format.extent |
1346877 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nový výrobek
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
doplňky stravy
|
cs |
dc.subject |
New Product
|
en |
dc.subject |
Marketing Mix
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces Model
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.subject |
PEST Analysis
|
en |
dc.subject |
Food Supplements
|
en |
dc.title |
Uvedení nového výrobku na trh firmou VITAR, s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
Launching a New Product on the Market by Vitar, s.r.o. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with problematic of launching a new product on the market by company VITAR, s.r.o. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the first part are defined marketing concepts related to the relevant issue of launching a new product on the market. The second part applies theoretical knowledge into practice and is divided into several chapters. First is introduced by VITAR, s.r.o. and a marketing mix of the new product. Then a marketing strategy is shown and complex marketing analyses are compiled. The first is the Porter's five forces model, followed by analysis of the competition, then PESTE analysis and SWOT analysis finishes the thesis. Integral parts of this thesis are suggestions and recommendations for launching a new product on the market. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
40974
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account