Psychosociální důsledky týrání dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prášilová, Halka
|
|
dc.contributor.author |
Tvarogová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:20:19Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:20:19Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30801
|
|
dc.description.abstract |
Tématem mé bakalářské práce jsou psychosociální důsledky týrání děti. V teoretické části jsou popisovány pojmy, které s týráním úzce souvisí a jsou důležité pro pochopení daného tématu. Následně je týrání rozděleno na různé formy, které jsou popsány včetně jejich psychosociálních důsledků. Dále je zmíněna zákonná úprava, která v jednotlivých podkapitolách objasňuje některá práva dítěte. Lehce je také otevřeno téma výchovy a s tímto související modely rodin. Na závěr jsou popsány možnosti prevence a intervence. Praktická část je zaměřena na povědomí společnosti její názor a osobní zkušenosti s týráním dětí. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením, formou uzavřených otázek. |
|
dc.format |
53 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
týrání
|
cs |
dc.subject |
tělesný trest
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
domácí násilí
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
abuse
|
en |
dc.subject |
corporal punishment
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
domestic violence
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Psychosociální důsledky týrání dětí |
|
dc.title.alternative |
Psychosocial Consequences of Physical Abuse of Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slováková, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2014-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of my bachelor thesis is the psychosocial consequences of child abuse. In the theoretical section are described the concepts that are closely related to the abuse and are important for the understanding of the topic. Subsequently is the cruelty divided into different forms, which are described including their psychosocial consequences. It is also mentioned legislation which individual subsections explains some of the rights of the child. Lightly is also open the theme of education as related by family model. In conclusion are described the possibilities of prevention and intervention. The practical part is focused on the awareness of society, their opinion and personal experience with child abuse. The research was conducted by questionnaire survey, in the form of closed questions. |
|
dc.description.department |
Katedra psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29317
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-05-07 |
|
local.subject |
týrané děti
|
cs |
local.subject |
psychika
|
cs |
local.subject |
abused children
|
en |
local.subject |
psychic
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account