Edukační specifika waldorfské školní družiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Rajnohová, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:19:53Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:19:53Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30736
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce si klade za cíl poukázat na specifika waldorfské školní družiny. Hlavním obsahem jsou praktické zkušenosti s aktivitami rozvíjejícími všestrannou osobnost dětí a jejich klíčových kompetencí v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na prostředí waldorfské družiny a její propojení s aktivitami zájmového vzdělávání. Ve svém kvalitativním výzkumu jsem zjišťovala, zda je řešení výchovných problémů v družině v souladu s principy waldorfské pedagogiky. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Waldorfská pedagogika
|
cs |
dc.subject |
školní družina
|
cs |
dc.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
zájmové vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
temperamenty
|
cs |
dc.subject |
vychovatelky
|
cs |
dc.subject |
Waldorf education
|
en |
dc.subject |
school club
|
en |
dc.subject |
core competencies
|
en |
dc.subject |
upbringing problems
|
en |
dc.subject |
leisure education
|
en |
dc.subject |
temperament
|
en |
dc.subject |
governesses
|
en |
dc.title |
Edukační specifika waldorfské školní družiny |
|
dc.title.alternative |
Educational Specifics of Waldorf's School Club |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2014-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work aims to point out the specifics of the Waldorf school clubs. The main content is practical experience of activities that develops all-round personality of children and their core competencies at a young school age. I've focused on the environment of the Waldorf's club and its connection with the activities of leisure education. In my qualitative research I tried to discover whether the solution of educational problems in the club is consistent with the priciples of Waldorf education. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29180
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-03-31 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account