Mediální obraz sociálního podnikání v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Kropáčová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:44Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:44Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30536
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem sociálního podnikání v České republice. Jejím hlavním cílem je na teoretickém základu posoudit současný stav problematiky prezentovaný veřejnosti i odborníkům prostřednictvím masových médií. Výsledky výzkumu přináší řadu kvantitativních dat, která objektivně reflektují specifika národní ekonomiky i přístup novinářů k vybranému tématu, identifikují možné cesty, jak se v rámci podpory společensky prospěšného podnikání ubírat dále. Doporučení vyplývající z interpretace dat posloužily jako principiální východiska pro tvorbu komunikační strategie, jejímž hlavním záměrem je mediální obraz zlepšit, a tím aktivizovat dlouhodobou změnu ve vnímání podnikání jako nástroje společenské změny. |
|
dc.format |
126 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální podnikání
|
cs |
dc.subject |
obsahová analýza
|
cs |
dc.subject |
media relations
|
cs |
dc.subject |
mediální obraz
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
Impact Hub Praha
|
cs |
dc.subject |
social enterpreneurship
|
en |
dc.subject |
content analysis
|
en |
dc.subject |
media relations
|
en |
dc.subject |
media image
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.subject |
Impact Hub Praha
|
en |
dc.title |
Mediální obraz sociálního podnikání v České republice |
|
dc.title.alternative |
Media Image of Social Enterpreneurship in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis deals with media image of social entrepreneurship in the Czech Republic. Its main aim is to asses current state of this issue presented by media both to public and professionals. Research results bring a series of quantitative data which objectively reflect specifics of national economy and attitude of journalists to the selected topic. They also identify possible ways how to move supporting social business further. Recommendations based on data interpretation are used as fundamental basis for creating a communication strategy aimed to make the media image better and activate a long term change of seeing business as an instrument of social change by that. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
37021
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account