Nové trendy v marketingové komunikaci - virální marketing
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Lukáč, Peter
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:37Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:37Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30517
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je primárně zaměřená na problematiku virálního marketingu. Teoretická část práce si klade za cíl komplexní zmapování jednotlivých aspektů virálního marketingu, přičemž pozornost je věnována především rozdělení virálních sdělení dle klíčových atributů. Analytická část práce se zabývá rozborem konkrétních virálních kampaní a jejich rozdělením na základě předem vymezeného teoretického rámce. Druhá část analýzy je věnována průzkumu uživatelského chování při sdílení obsahu v rámci sociálních médií, která pro šíření virálních sdělení hrají zásadní roli. V projektové části je pak na základě získaných poznatků vypracován návrh fiktivní virální kampaně, která využívá kombinace vybraných nástrojů digitálního marketingu. |
|
dc.format |
129 s. (203 042 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
virální marketing
|
cs |
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
interaktivní kampaň
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
sdílení obsahu
|
cs |
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
viral marketing
|
en |
dc.subject |
digital marketing
|
en |
dc.subject |
interactive campaign
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
content sharing
|
en |
dc.subject |
virtual reality
|
en |
dc.title |
Nové trendy v marketingové komunikaci - virální marketing |
|
dc.title.alternative |
New Trends in Marketing Communication - Viral Marketing |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šula, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2014-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Diploma thesis is primarily focused on viral marketing issues. The theoretical part of the thesis aims to bring comprehensive description of particular aspects of viral marketing, while all the attention is mainly paid to division of viral communication according to some key attributes. The analytical part of the thesis deals with analysis of particular viral campaigns and their division based on formerly defined theoretical framework. The second part of the analysis is dedicated to users' behaviour research in terms of sharing content within social media, which are crucial mediator for spreading viral messages. The project part attends to create a fictional draft proposal of a viral campaign, which incorporates combination of selected digital marketing tools. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36987
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account