Marketingové komunikace kulturního prostoru Stará aréna
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Lešková, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:23Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:23Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30469
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi v rámci prostředí kulturních organizací. Jejím hlavním cílem je na základě primárního šetření a analýz formulovat návrhy a doporučení pro sestavení marketingových aktivit do kulturní organizace Stará aréna, jež současně poskytuje služby z oblasti pohostinství. V teoretické části práce je charakterizován marketing v sektoru služeb, který přechází v marketing kulturních organizací. Výrazný prostor je věnován rozboru a kategorizaci marketingových komunikací v kulturních organizacích. Praktická část se věnuje profilaci cílových skupin, analýze rentability a analýze konkurence s ohledem na on-line komunikaci, jejichž výsledky autorka vyvádí v SWOT analýzu. Na základě těchto výstupů následují doporučení pro sestavení vhodných marketingových aktivit Staré arény. |
|
dc.format |
82 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
marketing kultury
|
cs |
dc.subject |
kulturní organizace
|
cs |
dc.subject |
Stará aréna
|
cs |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
services marketing
|
en |
dc.subject |
culture marketing
|
en |
dc.subject |
cultural organizations
|
en |
dc.subject |
Stará aréna
|
en |
dc.title |
Marketingové komunikace kulturního prostoru Stará aréna |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communications of the Stará aréna Cultural Facility |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2014-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with methods of marketing communication on background of cultural organizations. Based on primary inquiries and numerous analysis, its main objective is to formulate suggestions and recommendations applicable to marketing activities in the Stará aréna cultural organization, which is equally a provider of services in the bar and restaurant industry. The theoretical part of the thesis characterizes marketing in the services sector which is gradually turning into marketing of cultural organizations. A considerable part is dedicated to analysis and classification of methods of marketing communication in cultural organizations. The practical part is devoted to the analysis of target groups, the profitability analysis and the analysis of competition with regards to online communication, resulting in the SWOT analysis included in this thesis. The outputs are followed by recommendations for creating suitable and solid marketing activities applicable in the cultural environment of Stará aréna. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36890
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account