Text na webových stránkách a jeho vliv na konverze
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Doleželová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:15Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:15Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30442
|
|
dc.description.abstract |
Práce zkoumá optimální podobu webového textu, který pozitivně ovlivňuje konverze. Smyslem práce je předložit copywriterům návod pro tvorbu skutečně efektivních prodejních textů. V teoretické části jsou definovány copywritingové postupy, prostřednictvím kterých lze docílit vysokého konverzního poměru. Jednotlivé teze budou ověřeny pomocí individuálních rozhovorů a vlastní analýzy dvou webových textů, z nichž jeden byl napsán profesionálním copywriterem a druhý nikoli. Závěry práce poslouží k tvorbě konverznějších webových stránek. |
|
dc.format |
65 s. (87 983 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Web copywriting
|
cs |
dc.subject |
konverze
|
cs |
dc.subject |
UX
|
cs |
dc.subject |
SEO
|
cs |
dc.subject |
Web copywriting
|
en |
dc.subject |
conversion
|
en |
dc.subject |
UX
|
en |
dc.subject |
SEO
|
en |
dc.title |
Text na webových stránkách a jeho vliv na konverze |
|
dc.title.alternative |
Website Text Content and Its Influence on Conversions |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This study examines the optimal form of web text which positively affects the conversions. The purpose of the thesis is to present instructions how to create a truly effective commer-cial text. The theoretical part presents copywriting techniques, purpose of which is to achieve high conversion rate. Each of the techniques will be validated by means of indi-vidual interviews and also by a subsequent analysis of two web texts, one of which was written by a professional copywriter and other by an amateur. The outcomes of this thesis will serve as a model example of creating conversional websites. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36861
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account