dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Švábová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:11Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:11Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30431
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je charakteristika obchodní značky, specifikace postupu a výběru nástrojů pro budování značky. Práce obsahuje teoretické rámce, interní, externí analýzy a marketingový plán budování značky dámské obuvi Asylum. Teoretická část práce obsahuje relevantní poznatky z odborné literatury, zejména z oblastí charakteristiky a budování obchodní značky. Praktická část se zabývá rozborem současné situace a predikcí vývoje v obuvnickém sektoru, interních analýz značky, analýz cílových skupin a konkurence. Výsledky těchto analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze. Projektová část obsahuje plán nové produktové i marketingové strategie značky Asylum pro sezónu jaro-léto 2014. |
|
dc.format |
DP 102 s, přílohy 33 s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
charakteristika značky
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
měření výkonu značky
|
cs |
dc.subject |
externí analýza
|
cs |
dc.subject |
interní analýza
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
strategické řízení značky
|
cs |
dc.subject |
marketingový proces
|
cs |
dc.subject |
marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
brand name characterization
|
en |
dc.subject |
brand name building
|
en |
dc.subject |
brand name´s power assessment
|
en |
dc.subject |
external analysis
|
en |
dc.subject |
internal analysis
|
en |
dc.subject |
competition analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
strategic management of brand name
|
en |
dc.subject |
marketing process
|
en |
dc.subject |
marketing plan
|
en |
dc.title |
Budování značky |
|
dc.title.alternative |
Brand Building |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocourek, Josef |
|
dc.date.accepted |
2014-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of the thesis is the characterization of a brand name, the specification of the procedure and the choice of tools for building a brand name. The thesis consists of theoret-ical frameworks, internal and external analyses and a marketing plan which deals with building of a brand name of women´s footwear brand Asylum. The theoretical part of the thesis contains some relevant findings from particular reference books, especially from the field of brand name characterization and brand name building. The analytical part of the thesis deals with the analysis of the current state as well as with the prediction of the de-velopment in the footwear industry. Also, this part is concerned with internal analyses of the brand name as such, the analyses of its target audience and its major competitors. The conclusions of these analyses are summarized in a SWOT analysis. The project part includes the plan of a new product and marketing strategy of Asylum for the upcoming season - spring/summer 2014. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36843
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-10 |
|