Distribuce a komunikace fair trade v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Němečková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:06Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:06Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30418
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je identifikovat současnou pozici fair trade na lokálním trhu, provést její analýzu a stanovit doporučení, která by vedla ke zvýšení zájmu českého spotřebitele o fair trade komoditu, kávu. V teoretické části diplomové práce autorka seznamuje s historií fair trade ve světě. Vznik samotné myšlenky, její vývoj a podstatu celého systému. Zájem je dále soustředěn na situaci v ČR včetně dopadu české spotřeby na rozvojové země. Praktická část blíže hodnotí lokální distribuci, dostupnost spotřebiteli i charakteristiku komunikace fair trade. Realizovaný výzkum poskytl hodnotné zjištění o současném názoru a zájmu českého zákazníka o tuto oblast. V projektové části autorka implementuje tato vyvozená fakta v případové studii organizace Mamacoffee, kde navrhuje konkrétní doporučení k její stávající marketingové komunikaci s cílem získat nové zákazníky a větší podíl na lokálním trhu. |
|
dc.format |
94 s. (14 601 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fair trade
|
cs |
dc.subject |
Fairtrade
|
cs |
dc.subject |
fairtradová káva
|
cs |
dc.subject |
distribuce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
Fair Trade
|
en |
dc.subject |
Fairtrade
|
en |
dc.subject |
Fair Trade coffee
|
en |
dc.subject |
Distribution
|
en |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.title |
Distribuce a komunikace fair trade v ČR |
|
dc.title.alternative |
Distribution and Communication of Fair Trade in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2014-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma work aims to identify the current position of fair trade on the local market, analyse it and specify recommendations to drive the interest of Czech consumers in the fair trade commodity coffee. In the theoretical part of her work, the author introduces the history of fair trade in the world how the idea originated and developed, and explains the essence of the entire system. Then she turns to the situation in the Czech Republic including how the Czech consumption affects the developing countries. The practical part of the work evaluates local distribution, availability to consumers and fair trade communication characteristics. Conducted research provides valuable data on the current opinions and interest of the Czech customers in this topic. In the project part of her work, the author uses the obtained facts in the "Mamacoffee" case study proposing specific recommendations concerning the current marketing communication of Mamacoffee in order for the entity to acquire new customers and a larger local market share. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36828
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account