Využití uměleckých forem graffiti a streetartu v marketingové komunikaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Maralík, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:05Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:05Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30415
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce "Využití uměleckých forem graffiti a streetartu v marketingové komuni-kaci" pojednává o těchto osobitých formách umělecké tvorby a jejich vztahu k marketingovým komunikacím. Graffiti a street art jsou převážnou částí veřejnosti, pro svou ilegální a invazivní povahu, často přijímány negativně. Pro své komunikační vlastnosti jsou ovšem také mnohdy využívány reklamním průmyslem. Slouží jako nástroje pro produkci nosičů reklamních sdělení nebo se objevují jako prvky a náměty komunikačních kampaní. Tato práce nejprve seznamuje čtenáře s těmito uměleckými fenomény a odhaluje podstatu jejich existence. Uvádí důležité charakteristiky a souvislosti, jako jsou vzájemné vztahy těchto forem, jejich komunikační a estetické vlastnosti, spojení s komercí nebo dopady na veřejný prostor. Představuje vybrané formy a techniky graffiti a streetartu. V další části se práce zabývá vztahem těchto forem k marketingové komunikaci, především prostřednictvím realizací klasických nebo inovativních prostředků out-of-home reklamy a tvorbou kreativních nápadů nejen v guerilla marketingu. Pro bližší seznámení s těmito uměleckými prostředky a náměty komunikací je provedena analýza vybraných komunikačních kampaní a marketingový výzkum prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Obě tyto šetření přináší potřebná zjištění pro vnímání účelnosti těchto aplikací graffiti a streetartu v marketingové komunikaci prostřednictvím zajímavých příkladů a názorů odborné veřejnosti. Všechny takto získané informace jsou podkladem pro vypracování projektové části práce, která představuje souhrnná doporučení týkající se implementace graffiti a streetartu do marketingové komunikace. |
|
dc.format |
178 s. (291090 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
graffiti
|
cs |
dc.subject |
street art
|
cs |
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
venkovní reklama
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
guerilla marketing
|
cs |
dc.subject |
out-of-home média
|
cs |
dc.subject |
nová média
|
cs |
dc.subject |
veřejný prostor
|
cs |
dc.subject |
graffiti
|
en |
dc.subject |
street art
|
en |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
outdoor advertising
|
en |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
guerilla marketing
|
en |
dc.subject |
out-of-home media
|
en |
dc.subject |
new media
|
en |
dc.subject |
public space
|
en |
dc.title |
Využití uměleckých forem graffiti a streetartu v marketingové komunikaci |
|
dc.title.alternative |
Use of Graffiti and Street Art in Marketing Communications |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2014-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
"Use of graffiti and street art in marketing communication" deals with these original art forms as well as their connection to marketing communication itself. Most of the time-graffiti and street art are perceived negatively for their often illegal and invasive nature. Because of their communication potential however, they are often used for commercial purposes. They serve as commercial carriers as well as themes for communication campaigns. This thesis presents these art phenomena and reveals the nature of their existence. It also presents important characteristics and relations between these two forms as well as their communication and aesthetical features, relations to commerce itself and their impact on public space. It introduces different forms and techniques of both graffiti and street art. The next part deals with their relation to marketing communication itself, especially with the execution of classical and inovative means of out-of-home advertising and the production of creative concepts in guerilla and other kinds of marketing. A thorough analysis of both communication campaigns and marketing research was made using careful interviews to present these art forms to you in more detail. Both of which show the importance of graffiti and street art in marketing communication with the use of interesting examples and professional public opinions. All this information was used to elabotate the project part of this thesis which introduces summary references regarding the implementation of graffiti and street art into marketing communication. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36825
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account