Specifikace a účinnost vizuálních prostředků v místě prodeje
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Mikulenková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:17:54Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:17:54Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30379
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním efektivity vizuálních prostředků v místě prodeje a rovněž tyto prostředky specifikuje. Zejména se zaměřuje na podlahové vizuální prostředky. V teoretické části se kvalifikační práce soustředí na charakteristiku vizuálních prostředků, přičemž předkládá nutná vymezení souvisejících pojmů, jako podpora prodeje, shopper marketing, in-store komunikace a marketingový výzkum. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci dat z zjištěných z kvantitativního a kvalitativního šetření, které zkoumají vnímání vizuálních prostředků z pohledu spotřebitele. Závěrečná část praktické části obsahuje doporučení vycházející ze závěrů že zzjištěných dat. |
|
dc.format |
69 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
POP/POS materiály
|
cs |
dc.subject |
shopper marketing
|
cs |
dc.subject |
in-store komunikace
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
POP/POS materials
|
en |
dc.subject |
shopper marketing
|
en |
dc.subject |
in-store communication
|
en |
dc.subject |
sales promotion
|
en |
dc.title |
Specifikace a účinnost vizuálních prostředků v místě prodeje |
|
dc.title.alternative |
Specification and Effectiveness of Visual Elements at a Point of Sale |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor' s thesis deals with the examination of visual aids effectivity and their specifics within shopping premises. The thesis is focused particularly on floor visual aids. The theoretical part concerns the characteristics of visual aids, defines related terms such as sales promotion, shopper marketing, in store communication and marketing research. The second, practical part engages in data analysis and its interpretation from quantity and quality research perspective, with the data being based on a study of consumer's perception of visual aids. In conclusion, this paper includes suggestions following final data established from the research conducted. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36779
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account