Krizová komunikace ve veřejné správě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Bayer, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:17:47Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:17:47Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30350
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá krizovou komunikaci ve veřejné správě se zaměřením na oblast samosprávy. Konkrétní příklady jsou získány rovněž z krizové komunikace Magistrátu města Ostravy. V teoretické části se práce zabývá definicí základních pojmů (komunikace, krizová komunikace, veřejná správa) a doporučením, která základní pravidla by se měla dodržovat během krizové komunikace. Definuje základní oblasti, z nichž mohou pro instituci veřejné správy plynout problémy, z nichž některé jsou velmi specifické, a v soukromé sféře se s nimi prakticky nesetkáme. Praktická část hodnotí dopady krizového tématu na mediální obraz města. Zvoleným tématem je příprava Galerie města Ostravy. Jde jednak o data získaná dotazníkovým šetřením mezi desítkou regionálních novinářů a dále kvantitativní analýzu mediálních výstupů v období let 2010 až 2013. |
|
dc.format |
61 s. (79 995 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
krizová komunikace
|
cs |
dc.subject |
veřejná správa
|
cs |
dc.subject |
samospráva
|
cs |
dc.subject |
Ostrava
|
cs |
dc.subject |
sekundární výzkum
|
cs |
dc.subject |
crisis communications
|
en |
dc.subject |
public administration
|
en |
dc.subject |
municipal sphere
|
en |
dc.subject |
Ostrava
|
en |
dc.subject |
secondary data from market research
|
en |
dc.title |
Krizová komunikace ve veřejné správě |
|
dc.title.alternative |
Crisis Communication in the Public Sector |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šuch, Ondřej |
|
dc.date.accepted |
2014-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the communication in public administration with concentra-tion on the municipal sphere. Some concrete examples are taken from the crisis communi-cation of the Ostrava municipality. The theoretical part of the thesis deals with definitions of basic concepts (communication, crisis communication, public administration) and recommendations which basic rules should be observed during a crisis communication. It defines basic fields where an insti-tution of public administration could have some problems, some of them very specific. Such problems practically do not exist in the private sphere. The practical part evaluates consequences of a crisis theme on the image of the city in the media. The theme that was chosen for this purpose is the preparation of the City Gallery Ostrava. It includes both data from a questionnaire given to ten regional journalists and a quantitative analysis of the me-dia output from 2010 to 2013. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36747
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account