dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Premilovac, Alen
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:15:53Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:15:53Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30019
|
|
dc.description.abstract |
Cestovní ruch představuje jedno z odvětví , které může pomoci rozvoji celému národního hospodářství jedné země . Atrakce spojené s odvětvím cestovního ruchu, jako je kultura , příroda, události jsou stále více a více důležité každý den . V dnešní době chtějí lidé ces-tovat na dlouhé vzdálenosti za účelem vidět to, co požadují za zajímavé. Sarajevo re-prezentuje město s velmi příznivou geografickou polohou a s mnoho turistickými aktivitami , které mohou vést k jeho rozvoji . K tomu, aby odvětví cestovního ruchu mohlo uspět ve městě je požadován jako dlouhodobý projekt. Tato práce je napsána s cílem definovat , jak odvětví cestovního ruchu pracuje v Sarajevu a analyzovat a navrhnout projekt pro jeho zlepšení . Faktem je , že Sarajevo je nyní místem,kde jsou peníze mnohem více investovány do jiných oblastí , než do oblastí cestovního ruchu , a tím zanedbává možnost , kterou může odvětví cestovního ruchu nabídnout . S mnoho kulturními a přírodními zdroji , by Sarajevo rozhodně mohlo začít vytvářet různé projekty pro své odvětví cestovního ruchu , aby bylo možné této možnosti využívat správným způsobem a prezentovat pozitivní obraz o Sarajevu na světě. |
|
dc.format |
112 (149 925) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
Turistika
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch sdružení Sarajeva
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
kulturní a přírodní zdroje
|
cs |
dc.subject |
Tourism
|
en |
dc.subject |
Tourism marketing
|
en |
dc.subject |
tourism association of Sarajevo
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
cultural and natural resources
|
en |
dc.title |
The Project of Increasing Tourist Attractiveness of City Sarajevo |
|
dc.title.alternative |
The Project of Increasing Tourist Attractiveness of City Sarajevo |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jayawardena Chandana, Liyanarachchi Nanayakka |
|
dc.date.accepted |
2014-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tourism represents one of the industries that can help development of total economy of one country. Attractions with tourism industries like culture, nature, events are becoming more and more important every day. Today people will travel a long distance in order to participate in events they find interesting. Sarajevo represents city with very favorable geographical position and many tourist activi-ties that can lead to its development. In order for tourism industry to succeed in city it should be understood as a long-term pro-ject. This thesis is written in order to define how tourism industry is working in Sarajevo and to analyze and suggest project for its improvement. Fact is that Sarajevo is struggling with industries where money is much more invested than in tourism, thereby neglecting potential that tourism sector can offer. Having so many cultural and natural resources, Sarajevo should definitely start to create various projects for its tourism sector in order to use it in a right way and to present positive picture about itself in world. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
36323
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|