Role manažera při řešení podnikové krize v obchodní firmě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Taraba, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Detvay, Marian
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:14:24Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:14:24Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29782
|
|
dc.description.abstract |
ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá řešením podnikové krize ve vybrané firmě s důrazem na role jednotlivých manažerů. Autor zde analyzuje konkrétní řešení krize z jednotlivých manažerských rolí a hledá východiska a doporučení pro lepší zvládání těchto krizových situací do budoucna. Teoretická část se zabývá specifikací manažera a jeho možných rolí v krizovém řízení. Dále vymezením jednotlivých krizí, jejich příčin a možnosti řešení. V praktické části je představena konkrétní firma a je analyzován průběh a řešení krizové situace jednotlivými manažery s důrazem na jejich role. |
|
dc.format |
55 s. (10 288 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
manažer
|
cs |
dc.subject |
role manažera
|
cs |
dc.subject |
krize
|
cs |
dc.subject |
krizové řízení
|
cs |
dc.subject |
analýza krize
|
cs |
dc.subject |
manager
|
en |
dc.subject |
manager's role
|
en |
dc.subject |
crisis
|
en |
dc.subject |
crisis management
|
en |
dc.subject |
crisis analysis
|
en |
dc.title |
Role manažera při řešení podnikové krize v obchodní firmě |
|
dc.title.alternative |
The Role of a Manager in a Business Crisis Resolving in an Enterprise |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tomaštík, Marek |
|
dc.date.accepted |
2014-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
ABSTRACT The bachelor thesis deals with the solution of the crisis in a selected business enterprise with emphasis on the role of individual managers. The author analyzes the crisis of individual management roles and seeks solutions and lessons learned for better managing these crises in the future. The theoretical part deals with the specification of a manager and his possible role in a crisis management, further with the definition of individual crises, their causes and possible solutions. In the practical part a particular company is introduced and there is analyzed the course and the solution of the crisis by individual managers, with the emphasis on their roles. |
|
dc.description.department |
Ústav krizového řízení |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ovládání rizik |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Technological Equipment |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
35995
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-09 |
|
local.subject |
manažeři
|
cs |
local.subject |
řešení problémů
|
cs |
local.subject |
manažerské dovednosti
|
cs |
local.subject |
executives
|
en |
local.subject |
problem solving
|
en |
local.subject |
management skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account