Postoj k přírodě v hnutích s pedagogickým zaměřením
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Dočkalová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:07:37Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:07:37Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29636
|
|
dc.description.abstract |
Práce je v teoretické části zaměřena na přetváření vzhledu a funkce krajiny jako místa pro prostor k lidskému životu a reflektuje vývoj vnímání přírody během staletí. Je provedena analýza textů různých hnutí týkající se jejich vztahu k přírodě a je poukázáno na nebezpečí odklonu od ní. Dále je přiblížený pohled Junáka na výchovnou funkci přírody v životě člověka a na principy a metody formující skautský kolektiv. V empirické části bylo osloveno šest junáckých vůdců a zjištěny jejich osobní zkušenosti a názory vycházející z práce s dětmi a mládeží. Závěr práce shrnuje poznatky z komparace textů akvalitativního výzkumu a zamýšlí se nad významem získaných faktů pro sociální pedagogiku. |
|
dc.format |
62 s. (102 322) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
krajina
|
cs |
dc.subject |
příroda
|
cs |
dc.subject |
civilizace
|
cs |
dc.subject |
turistika
|
cs |
dc.subject |
tramping
|
cs |
dc.subject |
woodcraft
|
cs |
dc.subject |
skauting
|
cs |
dc.subject |
pokora
|
cs |
dc.subject |
slib
|
cs |
dc.subject |
Junák
|
cs |
dc.subject |
vůdce
|
cs |
dc.subject |
oddíl
|
cs |
dc.subject |
družina
|
cs |
dc.subject |
indián
|
cs |
dc.subject |
rytířství
|
cs |
dc.subject |
tábor
|
cs |
dc.subject |
výchovný prostředek
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
praktické schopnosti
|
cs |
dc.subject |
rukodělné činnosti
|
cs |
dc.subject |
romantika
|
cs |
dc.subject |
přátelství
|
cs |
dc.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
dc.subject |
sebezdokonalování
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
zdravotní znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
landscape
|
en |
dc.subject |
nature
|
en |
dc.subject |
civilisation
|
en |
dc.subject |
turism
|
en |
dc.subject |
hiking
|
en |
dc.subject |
woodcraft
|
en |
dc.subject |
scouting
|
en |
dc.subject |
humility
|
en |
dc.subject |
promise
|
en |
dc.subject |
Junak
|
en |
dc.subject |
leader
|
en |
dc.subject |
group
|
en |
dc.subject |
indian
|
en |
dc.subject |
knighthood
|
en |
dc.subject |
camp
|
en |
dc.subject |
educational tools
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
practical skills
|
en |
dc.subject |
handicraft activities
|
en |
dc.subject |
romantics
|
en |
dc.subject |
friendship
|
en |
dc.subject |
human relationships
|
en |
dc.subject |
sedf-improvement
|
en |
dc.subject |
preventiv
|
en |
dc.subject |
handicaps
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Postoj k přírodě v hnutích s pedagogickým zaměřením |
|
dc.title.alternative |
Attitude to Nature in the Movements Majoring in Teacher Training |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2014-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
In its theoretical part is this thesis focused on reshaping of appearance and function of the landscape as space for human life, and it reflects the development of perception of nature accross the centuries. I perform an analysis of various movements texts that deal with their relation to nature, and the danger of deflection from nature is pointed out. Furthermore, I give insight into the Junak's view of educational role of nature in human life and of the principles and methodes that form the Scout group. In the empirical part, I have interviewed six Scout leaders and found out their personal experience and opinions that are based on their work with children and youth. The conclusion of the thesis summarizes the findings from texts comparation and from the qualitative research and it ponders on mening of the findings for social pedagogy. |
|
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35781
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|
local.subject |
výchova v přírodě
|
cs |
local.subject |
Junák - český skaut (organizace)
|
cs |
local.subject |
nature study
|
en |
local.subject |
Junák - czech scouting
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account