Analýza marketingové komunikace společnosti XY
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Masárová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:07:15Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:07:15Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29573
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou komunikaci společnosti UNIQA pojišťovna, a.s. Práce je rozdělena na dvě části. První část pojednává o teoretických základech z oblasti marketingové komunikace, popisuje základní informace o marketingovém mixu, marketingových strategiích či jednotlivých moderních trendech. V závěru první části je vysvětlena důležitost marketingového prostředí, analýza konkurence a následné shrnutí celé teoretické části. Druhá část této práce se zabývá představením společnosti UNIQA pojišťovna, a.s. a aplikací jednotlivých prvků marketingové komunikace. Situační analýza marketingového mixu odhalí přednosti a nedostatky společnosti a následné využití benchmarkingu přezkoumá konkurenční okolí. Na základě SWOT analýzy jsou vypracovány vhodné návrhy a doporučení pro efektivní chod společnosti. |
|
dc.format |
89 s. (137 269 znaků) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
benchmarking
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza marketingové komunikace společnosti XY |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Communications of the Company XY |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Maláňová, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing communications in the company UNIQA, joint stock insurance company. The work is divided in two parts. The first part discusses the theoretical foundations of marketing communication, describes the basic information about the marketing mix, marketing strategies and various modern trends. Conclusion of the first part explains the importance of the marketing environment, competition analysis and following summary of the whole theoretical part. The second part of this thesis deals with the presentation of the UNIQA company and ap-plication of individual elements of marketing communications. Situational analysis of marketing mix will find out strengths and weaknesses of the company and the following utilization of the benchmarking examine the competitive environment. On the basis of SWOT analysis appropriate suggestions and recommendations for the efficient operation of the company are elaborated. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
35696
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account