Socializace dítěte v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Benešová, Lada
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:06:40Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:06:40Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29462
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá socializací dítěte v mateřské škole. Náplní teoretické části je obecný popis procesu socializace, jeho etap v předškolním období a druhů sociálního učení. V části, která se zabývá rodinou, jsou popsány různé výchovné styly a to jak mohou rodiče dítěti usnadnit vstup do mateřské školy. V poslední části je stručná charakteristika současného předškolního vzdělávání, teorie adaptačního procesu a popis skupinového soužití dětí předškolního věku. Předmětem praktické části, je zjišťování a vyhodnocení názorů učitelek mateřských škol a rodičů na adaptaci dětí v mateřské škole. V této části je popsáno, co může dětem usnadnit přechod z domova do mateřské školy. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Socializace dítěte v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Socialization of Children in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Oralová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This text deals with issues related to a child´s socialization in the kindergarten. Regarding the theoretical part, the general proces of socialization is described, including the stages ofpreschool period and the types of social learning. In the part, which analyses the role of the family, illuminated are various educational patterns and ways how facilitate the child´s entry into kindergarten. The final part of this text presents a concise characterization of contemporary preschool education, including the theory of adaptation process and the issue group coexistence of preschool children. The main subject of the practical part lies in interviewing kindergarten teachers as well as the parents, and evaluating their opinion about the adaptation process of children in kindergarten. Furthermore, the ways of making easier the transition from home to kindergarten are also elaborated in this part. |
|
dc.description.department |
Skupina managementu a ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35519
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-04 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
socializace
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
socialization
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account