Lesní pedagogika jako forma sociálního učení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Lesní pedagogika jako forma sociálního učení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Havelka, Petr
dc.contributor.author Vítková, Sabina
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:06:31Z
dc.date.available 2015-03-08T21:06:31Z
dc.date.issued 2013-11-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/29429
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vztahem člověka a přírody, jeho kontaktem s ní a environmentální gramotností vůbec. Vztah člověka a přírody by měl být ve vzájemně vyváženém vztahu. Mezi formy environmentálního vzdělávání patří i lesní pedagogika, která se zaměřuje na les, procesy a vztahy, které v něm probíhají. Na základě samostatného objevování se děti v lese učí a nabízí se zde nespočet příkladů výukových témat. Mezi jednu z forem alternativního předškolního vzdělávání patří také lesní mateřské školy. Většina aktivit se odehrává venku za každého počasí, kde se děti učí vzájemné spolupráci, rozvíjejí pozorovací schopnosti a sebedůvěru. Pobyt v lesní mateřské škole je pro děti přínosný z hlediska jejich rozvoje i dovedností a nenásilnou formou učí děti environmentální výchově.
dc.format 54 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject lesní pedagog cs
dc.subject lesní mateřská škola cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject environmentální vzdělávání cs
dc.subject forest educator en
dc.subject forest kindergarten en
dc.subject kindergarten en
dc.subject environmental education en
dc.title Lesní pedagogika jako forma sociálního učení
dc.title.alternative Forest Pedagogy As a Form of Social Learning
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vavřík, Michal
dc.date.accepted 2014-06-11
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the relationship between man and nature, his contact with her, and environmental literacy in general. The relationship between man and nature should be mutually balanced relationship. Among the forms of environmental education include forest pedagogy, which focuses on forest processes and relationships that take place in it . On the basis of a separate discovery kids in the woods and has taught there are countless examples of topics. Among one of the alternative forms of preschool education is also a forest kindergarten. Most activities take place outdoors in all weather , where children learn to work together, develop observation skills and confidence. Stay in the forest kindergarten is beneficial for children in terms of its development and skills and learn spontaneously children environmental education.
dc.description.department Katedra pedagogiky a psychologie
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 35471
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2014-04-30
local.subject lesní moudrost cs
local.subject lesní mateřské školy cs
local.subject woodcraft en
local.subject forest kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View
vítková_2013_dp.pdf 1.773Mb PDF View/Open
vítková_2013_vp.pdf 466.3Kb PDF View/Open
vítková_2013_op.doc 17.27Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account