dc.contributor.advisor |
Jašková, Vendula
|
|
dc.contributor.author |
Valterová, Leona
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:06:25Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:06:25Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29411
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem bakalářské práce je poukázat na závažnost problému školní připravenosti předškolních dětí při přechodu z mateřské školy do základní školy. Teoretická část zahrnuje charakteristiku vývojového stádia období předškolního věku, podstatu a způsob vzdělávání v mateřské škole, a problematiku i okolnosti nástupu dítěte do základní školy. Praktická část uvádí případové studie s popisem vývoje a vzdělávání pěti dětí ve třetím ročníku předškolního vzdělávání v MŠ, kde výstupem je vyhodnocení školní připravenosti s výsledkem zahájení či odložení povinné školní docházky. |
|
dc.format |
87 s., 5 s. příloh |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
vývoj předškolního dítěte
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pedagogická diagnostika
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
odklad školní docházky
|
cs |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.subject |
pre-school age development
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
pedagogical diagnostics
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
postponement of compulsory education
|
en |
dc.title |
Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Readiness of Preschool Children for Starting Attending Primary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2014-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to highlight the seriousness of the problem concerning school readiness of pre-school children in the transition from kindergarten to primary school. Firstly, the preschool age development stage is characterized, together with the nature and type of education in kindergarten and the issues and circumstances connected with the child's entry to primary school. Secondly, the case studies of five children in the third year of pre-school education in the kindergarten describing their development and education are presented. The final output is to evaluate their school readiness, with the result of the initiation or postponement of compulsory education. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35447
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|