Dětská hra a její místo ve výchově
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Trubačová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:06:11Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:06:11Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29372
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je "Dětská hra a její místo ve výchově." V první, teoretické části, nahlíží na hru jak z hlediska historie tak z pohledu současnosti. Vymezuje základní pojmy, hru, výchovu, dělení her a pravidla. Dále popisuje výchovné funkce hry také dle etap vývoje dítěte a v neposlední řadě poukazuje na sociální aspekty: rodinu, kolektiv a vliv hry na chování dítěte. Praktická část, s využitím kvalitativního výzkumu, je zaměřena na názory a postoje rodičů na současné využívání hry při výchově. |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hra
|
cs |
dc.subject |
hraní
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rozvoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
chování
|
cs |
dc.subject |
Game
|
en |
dc.subject |
play
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
child's evolution
|
en |
dc.subject |
behaviour
|
en |
dc.title |
Dětská hra a její místo ve výchově |
|
dc.title.alternative |
Child's Play and Its Role in Upbringing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fejová, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of this thesis is "Child's play and its role in upbringing." In the first, theoretical part is looking into the game both from the point of view of history and from the point of view the present. It specifies the basic terms, game, upbringing, classification of games and their rules. Then it describes educational function of games also according the period of child's evolution and last but not least it refer to social aspects: family, the team and the influence of the game on child's behaviour. The practical part with using of the qualitative research is focused on the opinions and attitudes of parents on current using of the game at upbringing. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35402
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
local.subject |
dětské hry
|
cs |
local.subject |
výchovné aspekty
|
cs |
local.subject |
children's games
|
en |
local.subject |
educational aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account