Vzdělávání dospělých z pohledu sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Laca, Slavomír
|
|
dc.contributor.author |
Soldánová, Taťána
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:05:44Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:05:44Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29293
|
|
dc.description.abstract |
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dospělých a pohledem sociální pedagogiky na tuto oblast. Práce popisuje vznik, rozvoj a vývoj vzdělávání dospělé populace, sociální pedagogiku jako vědu, která se touto problematikou zabývá, také aktivní politiku zaměstnanosti, její nástroje a opatření. Nedílnou součástí je i profesní vzdělávání a motivace pro možnost nadále se vzdělávat. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na hodnocení procesu vzdělávání dospělých, samotnými účastníky. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávání dospělých
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
politika zaměstnanosti
|
cs |
dc.subject |
nezaměstnanost
|
cs |
dc.subject |
další profesní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
adult education
|
en |
dc.subject |
social education
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
employment policy
|
en |
dc.subject |
unemployment
|
en |
dc.subject |
continuing professional education
|
en |
dc.title |
Vzdělávání dospělých z pohledu sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Adult Education from the Point of View of Social Pedagogy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Heinzová, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with adult education and the perspective of social pedagogy in this area. This work describes the origin, evolution and development of education of the adult population, social pedagogy as a science that deals with this issue, as well as active employment polici instruments and measures. An integral part is of professional education and motivation for the opportunity to continue their education. The survey was designed to assess the process of adults education participants themselves. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35272
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account