dc.contributor.advisor |
Oralová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Procházková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:05:30Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:05:30Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29252
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma "Výukové a výchovné problémy žáků na základní škole" je za-měřená na výukovou složku, kde jsou definovány zásady a cíle vzdělávání, které musí dodržovat každá školní instituce a to dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a dále v rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy. Také jsou zde uvedeny různé alternativy vzdělávání zaměřené na individuálnější přístup k žákovi. Ve výchovné složce se práce zaměřuje na rodinu a na školu, kde vyvrací zaběhnuté klišé, že pedagog nevychovává. Z obou složek poté vychází další dvě kapitoly zabývající se konkrétně poruchami chování a specifickými poruchami učení, jež jsou důsledkem výukových a výchovných problémů. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí a to na teoretickou a praktickou. Teoretická je obohacená i o vlastní zkušenost z pozorování, jež jsem získala v rámci vykonání praxe v Základní škole Klášterní Moravský Krumlov. Praktická část je sestavena z polo strukturovaného rozhovoru, jehož se účastnili žáci od 5. 9. ročníku tohoto školního zařízení. Zde je cílem ukázat pohled žáka na celkovou výukovou a výchovnou situaci. Účastníci rozhovoru byli z každé třídy zastoupeni jak ženským tak mužským pohlavím. Závěrem je, že problematika výuky souvisí se stylem vedení výuky pedagoga. |
|
dc.format |
82 s. (161 066 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Žák
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
Student
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
behavior disorders
|
en |
dc.subject |
learning disabilities
|
en |
dc.title |
Výukové a výchovné problémy žáků na základních školách |
|
dc.title.alternative |
Teaching and Educational Problems of Pupils at Elementary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis "The educational and raising problems of the primary school students" is focused on the educational part, where are defined the principles and goals of education, by which every educational institution must abide according to the law n. 561/2004 of legal code about preschool, primary school, high school and other education ("school law") and also in the general educational program for primary schools. It also includes different alternatives of education focused on more individual approach to a student. In the part focused on raising of the students this thesis deals with family and school, where it denies the common cliché that the teacher does not raise the children. The two parts of the thesis are followed and concluded by two chapters dealing with specific behavior disorders and learning disabilities, which are the result of educational and raising problems. The thesis is divided in two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical research is supplemented by personal experience gained by a practical training in the Primary School Klášterní Moravský Krumlov. The practical part is made from a halfstructured dialogue, which the students of 5th to 9th grade of the mentioned school participated in. The dialogue's goal is to show the point of view of a student on the whole education. The participants from every each class were both males and females. It concludes that the problem of educating is connected to the teacher's way of leading the classes. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35216
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-04-28 |
|
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
educational problems
|
en |