Specifika výchovného procesu v dětských domovech
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Laca, Slavomír
|
|
dc.contributor.author |
Pálková, Milena
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:05:19Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:05:19Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29222
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem bakalářské práce je nastínit problematiku ústavní výchovy a především specifika výchovného procesu v dětských domovech a jeho vliv na osobnost dětských klientů. První kapitola vymezuje dětský domov jako výchovnou instituci. Druhá kapitola popisuje specifika výchovného procesu v dětských domovech. Ve třetí kapitole uvádím vliv výchovy na utváření osobnosti dítěte. Ve čtvrté kapitole se zabývám případovou studií a rozhovory s klienty dětského domova. Cílem výzkumu je zjistit vliv výchovného procesu na utváření osobnosti klientů v podmínkách dětského domova. Pátou kapitolou uzavírám teoretickou a praktickou část návrhy a opatřením. |
|
dc.format |
76 s. (124 890 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dětský domov
|
cs |
dc.subject |
výchovný proces
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
Children´s home
|
en |
dc.subject |
Educational process
|
en |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
Constitutional Education
|
en |
dc.subject |
educator
|
en |
dc.title |
Specifika výchovného procesu v dětských domovech |
|
dc.title.alternative |
Specifics of the Educational Process in Children's Homes |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šigut, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2014-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The intention of this bachelor thesis is to outline the problems of institutional care and especially the specifics of the educational process in children´s homes and its impact on children´s personality clients. The first chapter defines the children´s home as an educational institution. The second chapter describes the specifics of the educational process in children´s homes. In the third chapter I present the influence of education in shaping a child´s personality. The fourth chapter deals with case studies and interviews with clients children´s home. The aim of the research is to investigate the influence of the educational process in shaping the personality of clients in conditions of the children´s home. The fifth chapter closes with a theoretical and practical part of proposals and measures. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35162
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
local.subject |
dětské domovy
|
cs |
local.subject |
children’s homes
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account