dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Kusáková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:46Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:46Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29131
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce "Názor veřejnosti na profesi sociálního pedagoga" se zaměřuje především na profesi sociálního pedagoga a jeho výhledové zařazení do školského systému. Dále práce obsahuje některá další témata, například charakteristiku oboru Sociální pedagogika, přehled vývoje sociálně-pedagogického myšlení, vývoj sociální pedagogiky v různých zemích Evropy. Sociální pedagogika řeší nemalou řadu problémů, týkajících se školního prostředí, například socializaci, školní klima, školní integraci, zvyšující se počet patologických jevů ve školních zařízeních, tudíž se tato práce také zabývá různými přístupy k definování pracovní pozice sociálního pedagoga ve školství, jako pomáhající, ale i pedagogické profese. Kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření oslovil dvě skupiny respondentů. Bylo osloveno 100 respondentů pro každou skupinu, a to běžná veřejnost a pedagogičtí pracovníci, aby zjistil, jaký zastávají obě strany názor na existenci této profese. V jaké souvislosti, a jestli vůbec jsou obeznámeni s kompetencemi sociálního pedagoga. Co si myslí o potřebnosti kompetencí a činností sociálního pedagoga v resortu školství. Ke které teoretické koncepci profese jsou nejvíce nakloněni. Zdali zaujímají kladný či záporný postoj k sociálnímu pedagogovi, jako rovnocennému partnerovi v řadách běžných učitelů, a která ze stran se staví k této profesi spíše pozitivně a která spíše negativně. Hlavním cílem práce bylo na základě takto získaných informací vytvořit teoretickou koncepci profese sociálního pedagoga a porovnat názory obou skupin respondentů na výhledové zařazení této profese do školské soustavy. |
|
dc.format |
71 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
profese sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
školský systém
|
cs |
dc.subject |
patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
školní integrace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
Social Pedagogy
|
en |
dc.subject |
Social educator
|
en |
dc.subject |
School system
|
en |
dc.subject |
Pathology
|
en |
dc.subject |
School integration
|
en |
dc.subject |
Socialization
|
en |
dc.title |
Názor veřejnosti na profesi sociálního pedagoga |
|
dc.title.alternative |
Public Opinion on Social Educator Profession |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Neslušanová, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main interest of the bachelor's essay "The public opinion of the profession of social educator" is the profession and social educator's possibility to be included in the school system. The essay contains the characteristic of social pedagogy, an overview of thinking of social education, the development of the European social pedagogy too. The social pedagogy try to answer the problems of the school environment, school integration, increasing number of pathologies at schools. The essay aims to show many different approaches how to define the social educator at schools. The qualitative research has two groups of attendants from the general public and from the teaching staff, 100 attendants in every group. The attendants had to answer questions about their knowledge of the profession of social educator and of the competency, about their opinion on the need for social educator's activities in schools, about their ideas of this profession. The main aim of the research was to create a theoretical concept of social educator's profession and to compare opinions of both groups of attendants. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35006
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-28 |
|
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
profesní uplatnění
|
cs |
local.subject |
profesní kompetence
|
cs |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
employment
|
en |
local.subject |
vocational qualifications
|
en |