dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Krátký, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:43Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:43Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29121
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá výukou finanční gramotnosti žáků především 2. stupně základní školy. Teoretická část se zaměřila v úvodu na základní pojmy, jako jsou gramotnost, informační gramotnost a finanční gramotnost. Dále se práce podrobněji zabývá historií výuky finanční gramotnosti v ČR, především rozdíly výuky před zavedením rámcových vzdělávacích programů a začleněním výuky finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů v současné době. Závěr teoretické části je věnován metodám výuky finanční gramotnosti. Praktická část je zaměřena na analýzu úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základních škol. Závěry a zjištění z výzkumu jsou v grafech a komentářích začleněny do poslední kapitoly práce. |
|
dc.format |
76 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
informační gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
finanční plán
|
cs |
dc.subject |
hospodaření
|
cs |
dc.subject |
finanční příjmy
|
cs |
dc.subject |
information literacy
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
framework educational program
|
en |
dc.subject |
school educational program
|
en |
dc.subject |
financial plan
|
en |
dc.subject |
economy
|
en |
dc.subject |
income opportunities
|
en |
dc.title |
Finanční gramotnost žáků ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Financial Literacy of Elementary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on teaching of financial literacy of students mainly on second stage of primary school. The theoretical part of the thesis is focused in its introduction on basic concepts such as literacy, information literacy and financial literacy. Furthermore the thesis deals in detail with history of teaching of financial literacy in Czech Republic, especially with differences of teaching before the introduction of framework educational programs and the integration of teaching of financial literacy into school educational programs at present. Ending of the theoretical part is devoted to methods of teaching of financial literacy. The practical part is focused on the analysis of the level of financial literacy of students on second stage of primary school. The conclusions and findings of the research are in form of charts and comments included in the last chapter. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34995
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
kurikulum
|
cs |
local.subject |
osobní finance
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
curriculum
|
en |
local.subject |
personal finance
|
en |