Vývoj empatie v dětském a předškolním věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Unger, David
|
|
dc.contributor.author |
Charuzová, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:40Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:40Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29114
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vývojem a technikami rozvoje empatie u dětí. V teoretické části se zabýváme emocemi ve vývoji dítěte s důrazem na batolecí a předškolní období a s tím souvisejícím tématem empatie. Tato část obsahuje i klíčový pojem jako je emoční inteligence. Cílem této závěrečné práce je vytvořit návrh technik pro podporu rozvoje empatie u dítěte a zjistit zda se návrh v mateřské škole osvědčil. Ověření využitelnosti se realizovalo v konkrétní mateřské škole. |
|
dc.format |
49 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
emoční inteligence
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
emoční vývoj
|
cs |
dc.subject |
batole
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
návrh
|
cs |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
emotional intelligence
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
emotional evolution
|
en |
dc.subject |
toddler
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
proposal
|
en |
dc.title |
Vývoj empatie v dětském a předškolním věku |
|
dc.title.alternative |
The Development of Empathy in Child's and Preschool Age |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Leix, Alicja Ewa |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the evolution and techniques of development of children´s empathy. In the theoretical part of thesis we deal with emotions in children´s evolution, focusing on the toddler period and preschool period, as the related topic of empathy. This part of thesis also contains a concept of emotional intelligence. The purpose of this thesis is to design techniques which support the development of children´s empathy and to determine if the proposal is proven in kindergarten practice. The verification of the usability was implemented in specific kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34988
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account